מדדים ומחקרים

הסופה "דניאל" מגיעה לישראל: חשש להצפות ושיטפונות בנחלי הדרום

לאחר מזג האוויר החם והיבש של הקיץ. הסופה "דניאל" שהכתה לאחרונה ביוון ולוב, תגיע מחר גם לישראל לפני שתיעלם. הצפי לגשם חזק שיירד במקומות רבים בארץ בדגש על נחלי הדרום והמזרח שם יש חשש לשיטפונות. הטמפרטורות ימשיכו להישאר גבוהות יחסית לעונה
מערכת ice | 
סופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)

לאחר מזג האוויר החם של הקיץ האחרונה שהיה ללא גשם, מחר צפוי מהפך כאשר גשם חזק צפוי לרדת ברחבי הארץ, בדגש על על נחלי הדרום והמזרח, שם קיים חשש לשיטפונות. לפי הצפי מי שעשוי לספוג את מירב הגשם בשעות הבוקר הוא מרכז הארץ, כאשר במקומות מסוימים עשויים לרדת בין 5-15 מ"מ. מדובר בשרידים של סופת "דניאל" שהכתה בלוב ויוון וגרמה לנזקים גדולים בנוסף להרוגים.

חזאי מטאו טק ליאור סודרי מסר ל-ice כי מדובר בגשם חזק יותר מבדרך כלל שיורגש בעיקר מהלילה הקרוב עד הצהריים מחר, שכלאחר מכן מזג האוויר יחזור להיות כמו בתקופה האחרונה. מדובר בשרידים של סופת "דניאל" שפגעה בעצימות ביוון ולוב, לפני שעשתה את דרכה למצרים ואז לישראל שתקבל ממש את סופה.

מבחינת הטמפרטורות, לא צפויים שינויים משמעותיים: בתל אביב צפוי 30 מעלות, בחיפה 29, בירושלים 28 ובבאר שבע 32 מעלות. רוב הגשם צפוי לרדות באזור המרכז, ובמקומות מסוימים גם עשויים לרדת עשרות מילימטרים של גשם. יש לציין כי מזג אוויר זה חריג יחסית לעונה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה