מדדים ומחקרים

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ירד באוגוסט: זו הסיבה

כלכלני בנק הפועלים פרסמו את מדד אמון הצרכנים בשיתוף חברת KANTAR, שירד מעט בחודש אוגוסט, אך עדיין  נמצא ברמה יציבה יחסית מזה שלושה חודשים להערכתם, הירידה באמון הצרכנים הושפעה מאי-הוודאות הפוליטית ומהמשך עליות המחירים במשק
מערכת ice |  1
בנק הפועלים (צילום shutterstock, אביב גוטליב)
כלכלני בנק הפועלים פרסמו היום (שני) את מדד אמון הצרכנים, שירד מעט בחודש אוגוסט. בבנק הפועלים טוענים כי המדד נמצא ברמה יציבה יחסית מזה שלושה חודשים, ולהערכתם הירידה באמון הצרכנים הושפעה מאי-הוודאות הפוליטית ומהמשך עליות המחירים במשק.
השכר הממוצע במשק ממשיך לעלות ובחלק גדול מהענפים הוא אפילו עולה על שיעור האינפלציה בשנה האחרונה. נתונים ראשוניים לחודש יולי מצביעים על עליית שכר ממוצעת של 6.2% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת אינפלציה בשיעור של 3.3%. למרות שעליית השכר גבוהה מהאינפלציה בשנה האחרונה, קשה לומר שכוח הקנייה של הצרכנים גדל, זאת נוכח ההשפעה המתמשכת של הריבית שהגדילה את החזרי האשראי ובעיקר המשכנתאות. האינדיקטורים לצריכה הפרטית ממשיכים להצביע ברובם על מגמת האטה.
נתוני המגמה במדדי פדיון כלל ענפי המשק מצביעים על ירידה ניכרת. בהשוואה לשנה שעברה חלה ירידה של 1.1% במדדי הפדיון של כלל ענפי המשק. נתוני הרכישות בכרטיסי אשראי מצביעים על מגמת גידול של 1.3% ברבעון האחרון, קצב הנמוך מקצב גידול האוכלוסייה. בבנק הפועלים סבורים כי מגמה זו של האטת הצריכה הפרטית, לא תשתנה בחודשים הקרובים.
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR מחושב מידי חודש על ידי חברת KANTAR על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל. סקר זה נערך בישראל החל מאפריל 2002. המדד מחושב על פי מודל של חברת המחקר הבינלאומית KANTAR העורכת סקרים דומים במדינות רבות בעולם, ביניהם מדד ה-Board Conference בארה"ב.
החל מחודש מאי 2016 סקר אמון הצרכנים עבר למדידה אינטרנטית. במדד חודש מאי בוצעה חפיפה בין שני הסקרים (טלפונית ואינטרנטית) ולא נמצאו פערים משמעותיים בתוצאות. אגב, מחקרים רבים הראו כי מדדי אמון הצרכנים מהווים אינדיקטור מוביל להתפתחות הצריכה הפרטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסיבה האמיתית
    שמש 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין ספק שלא ניתן היה להגיד מהי הסיבה האמיתית למדד אמון הציבור בבנק הפועלים שהיא ההשתתפות האקטיבית של המנכל יחדיו עם יתר מנכלי הבנקים במחאה שלא לומר הסתה נגד הרפורמה והממשלה הנבחרת כאשר חלק מלקוחות הבנק נמנים על מצביעי הממשלה כך שלא יעבדו עליכם באשר לסיבה האמיתית מכיוון שהנדסת תודעה שקרית היא אבן יסוד במחנהנרק לא ביבי
    סגור