מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מפתיע: גנץ ונתניהו בשוויון; הפערים בין הגושים מצטמצמים

סקר מנדטים חדש של ערוץ 14 מציג שוויון דעות בבחירה בין גנץ וביבי לראשות הממשלה. עם זאת, הפער בין ביבי ולפיד נפער לטובתו של נתניהו. בבחינה של הגושים בל"ד והעבודה לא עוברות את אחוז החסימה והרוב נקבע בהתאם למפלגות הערביות
מערכת ice |  5
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום ג׳יין פיינמר, חיים צח לע''מ)
הערב (רביעי) מתפרסם בערוץ 14 סקר מנדטים חדש שנערך בידי מכון דיירקט פולס, בהשתתפות 927 בוגרים מכלל האוכלוסייה. לעומת הסקר הקודם של ערוץ 14, הפעם גנץ ונתניהו רושמים שוויון של 44% כל אחד בהתאמה לראשות הממשלה, ורק 12% לא יודעים לבחור ביניהם.
מנגד, בהשוואה בין יאיר לפיד וביבי נמצא כי אחוז התמיכה בלפיד יורד בשני אחוז ל-32%, בעוד שהתמיכה בביבי עולה ל-45%. 23% לא יודעים לבחור בין השניים.
בבחינה של מפת הגושים והפריסה של המנדטים בין המפלגות (אם היו בחירות) נמצא כי הליכוד נחלש במנדט אחד בלבד ויורד ל-30. המחנה הממלכתי של גנץ מתחזק ועולה ל-28 מנדטים.  יש עתיד וש"ס שתיהן נשארות יציבות - יש עתיד עם 15 וש"ס עם 10. ישראל ביתנו ויהדות התורה משתוות כל אחת ל-7 מנדטים.
שינוי קל נרשם לטובתה של הציונות הדתית שעולה לשישה מנדטים, בעוד שאיתמר בן גביר עם עוצמה יהודית נשארים בחמישה מנדטים. המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש ותע"ל יורדות כל אחת לארבעה מנדטים. מר"צ נשארת עם ארבעה מנדטים כמו פעם קודמת. 
גם הפעם העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה. אם לא ניקח בחשבון את המפלגות הערביות, גוש הימין מוביל עם 58 מנדטים, לעומת 54 לגוש המרכז-שמאל. עם נכליל את שמונת המנדטים של הפלגות הערביות עם גוש המרכז-שמאל - זו האחרונה תקבל רוב של 62 מנדטים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בושה
    המצליף 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ההתאמה לראשות הממשלה לא מעניינת,מעניין גודל הגוש ועצם חבירת הגוש השמאלי לערבים מספרת את כל הסיפור של השמאל הציוני בושה בושה בושה
    סגור
  • בושה בושה
    שפוי 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום "אם לא ניקח בחשבון את המפלגות הערביות..." אפשר גם לכתוב "אם לא ניקח בחשבון את המפלגות החרדיות, גוש המרכז-שמאל מוביל עם 62 מנדטים, לעומת 41 לגוש הימין"... אבל אז תזעק "גזענות! אנטישמיות!" נכון? גזענות יהודית גרועה לא פחות ומרחיקה אנשים מהתורה ומהיהדות. חבל שאינכם מבינים זאת.
    סגור
  • 3.
    אם בערוץ 14 אלו התוצאות ביבי במצב גרוע ?? (ל"ת)
    מיקה לוי 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    ערוץ 14 מבלף
    אורולו 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כדרכו בקודש ערוץ 14 מוטה ומטעה לטובת נתניהו, בניגוד לסקרים ממקורות אחרים. זיכרו את ההטייה האדירה של ולעומת תוצאות האמת שהתקבלו בבחירות ללישכת עורכי הדין, ותסיקו לגבי הסקר הנוכחי.
    סגור
  • 1.
    סקר הערוץ = שקר ואולי הונאה (ל"ת)
    ט 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור