מדדים ומחקרים

10 מיליון נסיעות בשנה: ארבע החברות יוצאות למאבק בכנסת

האם גם כלי תחבורה חשמליים פרטיים ידרשו לשים לוחיות רישוי? בקרוב ועדת הכלכלה בכנסת תדון בנושא, ולקראת הדיון ארבע החברות המובילות בגזרה השיתופית מציגות את הנתונים המלאים בנושא
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ מרים אלסטר
לקראת ועדת הכלכלה בכנסת נחשפים הנתונים על שימוש בקורקינטים חשמליים פרטיים ויופיים. לפי הנתונים שהוצגו ב-ynet, ארבעת החברות המובילות בארץ, ליים, וינד, דוט ובירד ביצעו כ-40 מיליון נסיעות בארבע השנים האחרונות. מנגד, הן טוענות כי הן דווקא אחריות רק ל-10% מכלל הנסיעות, וכי השאר עושים כלי תחבורה פרטיים.
עוד מפרטים הנתונים כי רק בתל־אביב מתבצעות בכל יום כ-160 אלף נסיעות בכלי תחבורה חשמליים, ולכאורה רק 34% מהן באמצעות ארבע החברות. מצידן חלקן בתאונות במתרחשות בכבישים הוא מועט. רק כ-180 מכמעט 3,800 תאונות כללו כלי תחבורה שבבעולתן. לפי הנתונים, כשליש מהתאונות עירבו נהג כלי תחבורה חשמלי שגילו מתחת ל-16.
כאמור, הנתונים יוצאים לאור לקראת ועדת הכלכלה בכנסת שתעסוק בדרישת צירוף לוחיות זיהוי לכלי תחבורה חשמליים פרטיים. אז נשאלת השאלה - למה ארבע החברות מעוניינות בדיון שלא מתייחס ללוחיות זיהוי שהן בין כה וכה נדרשות לשים על כליהן? ובכן מטרתן לשכנע את הוועדה לא להחמיר עימן עוד, ולצד זאת מטרתן להראות לנבחרי הציבור לעתיד (שייבחרו בבחירות לרשויות המקומיות בקרוב) כי אין להם קייס כשהם קוראים לבטל השירות שלהן בערים השונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה