מדדים ומחקרים
נמל אשדוד יוצא מהפסד: רושם רווח נקי בסך 71 מיליון שקל
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "החברה נמצאת בתקופה מפנה עסקית בה התחרות מחריפה וסימני כניסתם של הנמלים החדשים לפעילות , נותנים את אותותיהם על התוצאות הכספיות שלנו"
חברת נמל אשדוד בע"מ פרסמה היום (ראשון) את התוצאות הכספיות למחצית הראשונה לשנת 2023. אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל של חברת נמל אשדוד: "סביבת התחרות מתקדמת ומשתכללת, עם זאת חברת נמל אשדוד ממשיכה להציג רווחיות עקבית. אנו פועלים בנחישות לחיזוק מוקדי הכנסה קיימים וחדשים ולמנף את מקצועיות עובדי הנמל והידע הצבור בתחומי הפעילות המגוונים של הנמל".
הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם ב- 71 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 278 מיליון שקל, הכוללים הוצאות חד פעמיות בסכום של כ-390 מיליון שקל (ובמונחי רווח נקי, כ- 300 מיליון שקל) בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות במחצית הראשונה של שנת 2023 הושפע מהתקדמות התחרות והסתכם ב- 60 מיליון שקל, בהשוואה לכ-120 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות מימון במחצית הראשונה לשנת 2023 הסתכמו ב-25 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות מימון של 71 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בהשפעת התייצבות סביבת הריבית והאינפלציה.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב- 31 מיליון שקל, בהשוואה לרווח הנקי בתקופה מקבילה אשתקד, שהסתכם ב-22 מיליון שקל. הרווח הנקי הושפע מהתקדמות התחרות מחד ומשיפור בהכנסות המימון מאידך.
הרווח התפעולי, לפני הוצאות אחרות, ברבעון השני של שנת 2023 הסתכם ב- 15 מיליון שקל, בהשוואה לרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בתקופה מקבילה אשתקד, שהסתכם ב- 72 מיליון שקל. הרווח התפעולי הושפע גם מתשלום מקדמה בסכום של 7 מיליון שקל בגין הסכם מסגרת שכר במגזר ציבורי.
המחצית הראשונה לשנת 2023 התאפיינה בהתקדמות בקצב התחרות בעקבות הקמת הנמלים הפרטיים והתבססותם של נמלים אלה כשחקנים משמעותיים יותר עם נתח שוק מהותי. בהתאמה, ירד בחלק מהמטענים היקף הפעילות תוך שהנמל, במקביל, משפר את השירותים ללקוחות בתחום האחסנה ושירותים נוספים.
במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, במחצית הראשונה לשנת 2023, הסתכם ב-353 אלף מכולות בהשוואה ל 447 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה הינה בהשפעת התגברות התחרות וירידה מסוימת בביקושים.
במגזר הרכבים – במחצית הראשונה לשנת 2023 נפרקו בנמל כ-78 אלף רכבים לעומת כ-64 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול משמעותי של כ- 22%. הגידול הינו בהשפעת הביקושים ובהשפעת הגדלת חלק הרכבים המיובאים לנמלי הים התיכון.
מגזר התפזורת - הושפע מהפעלת מסוע הגרעינים החדש תוך שהנמל מתמקד בשיפור תפוקותיו. במחצית הראשונה לשנת 2023 חלה עליה בכמות התבואות (כ- 600 אלפי טון גרעינים שעברו במסוע במחצית 1 2023 לעומת כ- 140 אלפי טון בתקופה מקבילה אשתקד). מנגד חלה ירידה בפעילות מוצרי הגרעינים ובפעילות המלט כך שבסה"כ נפרקו ונטענו 4,467 אלפי טון תפזורת בהשוואה ל 4,309 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד (עלייה של כ- 4%).
היקף המטען הכללי הסתכם ב-563 אלפי טון בהשוואה ל 969 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון משמעותי של 41.9%. הקיטון נובע הן מהשפעת הירידה בהיקף המטען הכללי המיובא לישראל, מהשפעה עקיפה של הירידה במחירי הובלת מכולות וכן מהשפעת התגברות התחרות.
תחום אוניות הנוסעים (הקרוז) חזר לפעילות בשנת 2022 תוך ביקושים גבוהים לפקידת אוניות בנמל אשדוד. במחצית הראשונה לשנת 2023 בלבד פקדו את הנמל כ-36,000 נוסעים. בתחום האחסנה מקדם הנמל בהצלחה את פעילותו בהתאם לצרכי היבואן והיצואן הישראלי במסגרת הסכמים מסחריים ישירים מולם.
עוד ב-
שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "החברה נמצאת בתקופה מפנה עסקית בה התחרות מחריפה וסימני כניסתם של הנמלים החדשים לפעילות , נותנים את אותותיהם על התוצאות הכספיות שלנו. אנו פועלים באופן אינטנסיבי על מנת להיות תחרותיים, יעילים ומתקדמים על מנת להמשיך ולהיות רווחיים וצומחים. זה מחייב אותנו לחזק באופן דרמטי היבטים הקשורים בפיתוח עסקי, שיפור היעילות, השירות והחדשנות. אנו מחויבים לזאת באופן מלא בחזון וביישום".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה