מדדים ומחקרים

בפיץ' מתריעים: הציבור צריך להבין שהורדת דירוג האשראי מהווה סיכון

לאחר הורדת דירוג האשראי שביצעה בחודש יוני, סוכנות דירוג האשראי פיץ' מזהירה על ההשלכות של הורדה נוספת

מערכת ice |  3
כרטיס אשראי (צילום shutterstock)
על פי הדיווח ב-CNBC, לאחר הורדת הדירוג שבוצעו בשבוע שעבר על ידי מודי'ס והורדת הדירוג שבוצעה בחודש יוני על ידי סוכנות דירוג האשראי האמריקאית פיץ'. הסוכנות הזהירה כי הורדה נוספת עלולה לפגוע בדירוגם של הבנקים הגדולים בארה"ב כמו ג'יי.פי מורגן.
סוכנות זו מכסה יותר מ-70 בנקים בארצות הברית והורדה נוספת בדירוג בתעשייה, אפילו ברמה אחת מדירוג של AA- לרמה של A+ תחייב את פיץ' לבצע הערכה מחדש לכל בנק בנפרד. על פי מידע שנמסר מכריס וולף, אנליסט הסוכנות, נאמר בראיון כי: "אם נעבור לרמה של A+, אז נכייל מחדש את כל המדדים הפיננסיים שלנו וזה קרוב לוודאי יתרגם לפעולות דירוג שליליות".
השינוי הנ"ל נובע בין היתר מחוסר וודאות בכל הנוגע לשיעור הריבית ומהכשלים הרגולטוריים אשר נחשפו לאחרונה, בקריסת הבנקים האזוריים במדינה. בנוסף לדירוג שביצעה פיץ' בחודש יוני במסגרת המשבר של תקרת החוב. גם בסוכנות הדירוג מודי'ס, בוצעה בשבוע שעבר הורדת דירוג אשראי של קרוב לעשרה בנקים בגדלים קטנים בינוניים בארה"ב.
על פי דבריו של וולף, פיץ' מאותת לשוק שהורדת דירוג האשראי היא סיכון משמעותי שתשפיע על שני הבנקים הגדולים במדינה. בדבריו ציין שבמסגרת המקרה שהדירוג הכללי של התעשייה יורד לרמה של A+, קרוב לוודאי שהדירוג של ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה ירד לרמה של A+ מהדירוג הנוכחי של AA-. הסיבה לכך היא שהבנקים לא יכולים לקבל דירוג גבוה משל התעשייה בה הם פועלים. לכן, במקרה שבו תתבצע הורדת דירוג לגיי.פי מורגן, יחייב את פיץ' לשקול גם הורדות לשאר הבנקים.
עם זאת, וולף ביקש להרגיע ואמר כי הוא לא מעוניין להעלות השערות בנוגע להוצאתו לפועל של מהלך מסוג זה. לדבריו: "יש לנו כמה החלטות לקבל".
לדבריו של וולף, הגורם העיקרי שעלול להוביל להורדת דירוג תעשיית הבנקאות הוא מסלול שיעורי הריבית שקובע הבנק הפדרלי המרכזי. אך, ההערכה הרווחת היא כי בפד יפסיקו את העלאות הריבית ואף יתחילו בשנה הבאה להוריד אותה. אך הדגיש כי איננו יודע מתי פד מתכננים לעצור וזו משום ששיעורי ריבית גבוהים לאורך זמן רב מדי ישפיעו לרעה על שולי הרווח של הבנקים
גורם נוסף שעשוי להוביל להורדת דירוג הוא עלייה בחדלויות פירעון על הלוואות מעבר למה שבפיץ' מגדירים כרמה נורמלית של הפסדים. חדלויות פירעון לרוב עולות בסביבה של ריבית גבוהה, ובפיץ' חוששים מההשפעה של חדלויות פירעון על הלוואות למשרדים על הבנקים הקטנים יותר.
אך, וולף מסיים את דבריו ומסר מרגיע ומוסר כי: "עוד ניתן למנוע הורדת דירוג. אנחנו יכולים להישאר ברמה של AA- בעשר השנים הבאות. אבל במידה והדירוג כן ירד, יהיו לכך השלכות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל הזבולנים צרחו ''רפורמה-רע, רפורמה-רע!!'' (ל"ת)
    מטורללים הזבולנים 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אז מה עושים?
    יוני 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכי טוב להתייעץ עם ענת גז.היא מסתבר הכי מבינה. נ ב - מה שהיא מייעצת ,ממליץ לעשות הפוך.
    סגור
  • 1.
    עוד פעם?
    ניסים 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק אתמול הודיעה פיץ' שהדירוג נשאר כפי שהיה ואתם אבר מפיצים פייק לא ייאומן.
    סגור