מדדים ומחקרים

אפי נכסים ממשיכה במגמת התחזקות: ה-NOI צמח לכ-200 מיליון שקל

חברת אפי נכסים, חברת אשר פועלת בתחום הנדל"ן בארץ ובעולם מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני של השנה ומציגה רבעון רווחי

מערכת ice | 
אבי ברזילי מנכ"ל אפי נכסים (צילום תמר מצפי, shutterstock)
חברת הנדל"ן אפי נכסים, פרסה היום את הדוחות הכספיים שלה ברבעון השני לשנה. במסגרת הדוח ניכר גידול על סך מיליונים ברווחי החברה ואף הדוח צופה עלייה עתידית שתתרחש לאחר אלכוס פרויקטים שהחברה זה עתה סיימה לבנות. 
ה- NOI הסתכם ברבעון השני של השנה בכ-200.1 מיליון שקל. לעומת כ-155.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-29%. בחברה נטען כי הגידול נובע בעיקר משיפור בביצועי הקניונים, השלמת פרויקטים במהלך 2022 שהשפעתם החלה לבוא לידי ביטוי השנה, עליה בתפוסות בבניני המשרדים, הצמדה למדד (בארץ ובחו"ל) והחלשות השקל ביחס לאירו בחודשים האחרונים.
בנוסף, על פי הערכת החברה, מוערך כי עם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה (וטרם הניבו באופן מלא ברבעון השני של השנה) צפוי ה- NOI להגיע לקצב שנתי של כ-883 מיליון שקל.
ה FFO  במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב 159.5 מיליוני ₪ לעומת 157 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד עליה של  1.5%. ה-FFO ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-80.4 מיליון שקל  לעומת כ-82.3 מיליון שקל  אשתקד, ירידה של כ-2.3%. הקצב השנתי של ה-FFO עומד על כ-322 מיליון שקל. היציבות היחסית של ה FFO נובעת מעלייה בהוצאות המימון של החברה.
החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה (וטרם הניבו באופן מלא ברבעון השני של השנה) צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-387 מיליון שקל.
ברבעון השני השנה רשמה החברה עלייה (נטו) של כ-18.4 מיליון ₪  בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה בהקמה ונדל"ן להשקעה, לעומת עלייה (נטו) של כ-279.6 מיליון שקל שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות נמצא גם הוא בעלייה ובתאריך 30 ביוני 2023 הסתכם לכ-6,402 מיליון שקל, לעומת כ-5,915 מיליון שקל ב-31 בדצמבר 2022.
אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים, התייחס לפרסומים ואמר כי: "אנו מדווחים ברבעון השני על גידול משמעותי ב-NOI כתוצאה מעלייה בתפוסות הנכסים הפעילים ואכלוס נכסים נוספים, ואנו צופים שמגמה זו תמשך גם ברבעונים הבאים. גם ברבעון השני באה לידי ביטוי התייקרות עלויות המימון של החברה בארץ ובאירופה אשר השפיעה על ה-FFO".
עוד הוסיף ברזילי כי "מתחילת 2023 השלמנו את הקמתם של ארבעה פרויקטים בתחום המגורים להשכרה בפראג ובקראקוב, הכוללים יחדיו 728 דירות. בנוסף, חתמנו על הסכם מקדמי לרכישת בניין מגורים להשכרה בעיר ורוצלב והשלמנו את בנייתו ואכלוסו של בניין משרדים נוסף בבלגרד. אנו מחזיקים בתיק נכסים איכותי המציג, חרף אי הוודאות הגלובלית, ביצועים טובים ואנו פועלים לשמור על מגמה חיובית זו גם בעתיד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה