מדדים ומחקרים

מגמה בעייתית: נתונים מראים על התפשטות האנטישמיות בפוליטיקה באירופה

לאחרונה, בשיתוף ארגונים ממספר מדינות באירופה, פרסמה הליגה נגד השמצה דוח חדש שבוחן את ביטויי תדירות פרסום התבטאויות בקרב ארגוני שמאל פוליטי באירופה. תוצאות הדוח הניבו נתונים מדאיגים

מערכת ice | 
הפגנות אנטישמיות (צילום טוויטר)
כאשר מתייחסים לנושא, ישנה חשיבות לבצע הבדלה בין מגמות אנטי ישראליות, ואנטי ציונות. זו משום, שבמקרה הנ"ל קיים טשטוש בין התקפות על מדינת ישראל לבין התקפות על יהודים בכלל ועל הזהות היהודית בפרט.
אבל, הדוח שפרסמה היום (יום חמישי) הליגה נגד השמצה בשיתוף עם ארגונים בארבע מדינות באירופה, אשר בחן כיצד ביטויי אנטי ישראליות בארגוני שמאל פוליטי בצרפת, גרמניה, ספרד, ארה"ב ובריטניה  מחריפים לכדי אנטישמיות חושף מידע חדש.
הדוח, הציג סוגיות אנטישמיות משותפות לארבעת המדינות הנ"ל אשר כללו את: הטענות הוותיקות בנוגע לקנוניה יהודית לשליטה במדיה ובפוליטיקה המקומית והעולמית, סוגיית הטריוויאליזציה של השואה, ביצוע חוזר ונשנה של השוואה בין פעולותיה של מדינת ישראל לפעולות המשטר הנאצי ולבסוף, הטענה השגויה שלפיה האשמות באנטישמיות משמשות כדי להשתיק ביקורת על ישראל.
בכל מדינה מאפייני האנטישמיות והיקפה בא לידי ביטוי באופן שונה. ישנם מדינות כמו ספרד או ארצות הברית בהן גילויי העוינות כלפי ישראל הן תופעה חדשה ואילו בבריטניה וצרפת כתופעה קיימת המונהגת על ידי מפלגות השמאל במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה