מדדים ומחקרים

מחאת ההייטק תוקפת אחרי דו"ח בנק ישראל: "הממשלה מחריבה"

מחאת ההייטק ממשיכה בהתקפה: "דו"ח בנק ישראל מוכיח שוב כיצד ביהירות ובשיטתיות, תוך התעלמות מאזהרות המומחים, ממשלת נתניהו מחריבה את כלכלת ישראל. גם ממנו יתנערו במקום להתמודד עם מציאות של יוקר מחייה בלתי אפשרי, בריחת יזמים ומשקיעים וקריסת מערכות החינוך, הבריאות והרווחה".
מערכת ice | 
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שדו"ח היציבות הפיננסית של בנק ישראל שפורסם היום (רביעי) ובאחד הדו"חות הכלכליים החשובים בישראל נכתב כי הכלכלה הישראלית יציבה והמערכת הבנקאית כמו זו של חברות הביטוח שומרת על עצמה עם שולי הון טובים ותנאי חיתום סבירים מאוד, במחאת ההייטק דווקא תוקפים את הממשלה.
ממחאת ההייטק נמסר: "דו"ח בנק ישראל מוכיח שוב כיצד ביהירות ובשיטתיות, תוך התעלמות מאזהרות המומחים, ממשלת נתניהו מחריבה את כלכלת ישראל. גם ממנו יתנערו במקום להתמודד עם מציאות של יוקר מחייה בלתי אפשרי, בריחת יזמים ומשקיעים וקריסת מערכות החינוך, הבריאות והרווחה".

עוד נמסר: "הממשלה לא רוצה דו"חות עצמאיים ומקצועיים, ובקרוב תחל מתקפת שופרות על נגיד בנק ישראל במטרה לאיים ולהשתיק אותו. נתניהו וסמוטריץ' יכולים להמשיך בשקרים על כלכלה איתנה שתתגלה כשהאבק ישקע, אבל האמת היא שלא מדובר באבק, אלא במדבר כלכלי שהם מובילים אותנו אליו".
באופן עקרוני ניתן לראות מהנתונים שהצטברו בבנק ישראל עד כה כי נרשמה ירידה בביצועי המשכנתאות וזה דבר טוב בימים של ריבית עולה כשגם התמתנות נרשמה בהיקף האשראי הצרכני הכולל שניתן בישראל והוא כולל בתוכו את החברות החוץ בנקאיות כמו חברות כרטיסי האשראי.
יחד עם זאת, בבנק ישראל כותבים כי עליית הריבית והאינפלציה בתקופה האחרונה הגדילו מאוד את ההחזר החודשי של מחזיקי המשכנתאות. ואולם עלייה זו עלולה לשקף רק באופן חלקי את השינוי בנטל החוב הכולל של משקי הבית בתקופה של עליות הריבית והאינפלציה. "כך, למשל, העלייה בריבית ובאינפלציה עלולה להגדיל את ההחזר החודשי על הלוואות קיימות שאינן לדיור, וכן לגרום קשיי נזילות, שיכולים לתמרץ חלק ממשקי הבית לקחת הלוואות חדשות ו/או לפרוס מחדש הלוואות קיימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה