מדדים ומחקרים

סקר דרמטי: כמה מהציבור הישראלי חושבים שהרפורמה טובה למדינה?

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, רק 26% מהציבור הישראלי מאמינים שהרפורמה מחזקת את ישראל
מערכת ice |  2
מחאות נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
על רקע הסערה בכל רחבי הארץ סביב הרפורמה המשפטית, סקר של "ישראל היום" חושף כמה ישראלים מאמינים כי החקיקה טובה למדינה. על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, רק 26% מהציבור הישראלי מאמינים שהרפורמה מחזקת את ישראל.
לפי הסקר, 52% מהישראלים מאמינים שהרפורמה מחלישה את המדינה. 13% ענו כי לדעתם הפעולות שנוקטת הממשלה לא ישנו את המצב הקיים.
אתמול, לרגל תשעה באב, ארגון "גשר" פרסם סקר הבודק את מצב הרוח בארץ סביב הרפורמה המשפטית. על פי הסקר, שבוצע על ידי חברת הסקרים "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, רוב הציבור נותן ציון נמוך מאוד  - 3.7 מתוך 10 - לממשלה בכל הקשור למשבר החברתי והאחדות בעם בעקבות החקיקה. בקרב מצביעי הקואליציה, הממשלה קיבלה 5.7, בעוד מצביעי האופוזיציה העניקו 1.2.
בנוגע לשאלה כיצר ניתן לפתור את הסכסוך סביב הרפורמה, 36% מהציבור הישראלים אמר קודם כל הפוליטיקאים, 23% אמרו בחירות חדשות ו-18% סבורים שהמשבר ייפתר על ידי האזרחים. 
כ-25% ממצביעי האופוזיציה סבורים הידרדרות במצב הביטחוני תהיה הגורם לסיום המשבר. 13% סבורים שהמשבר החברתי יסתיים באסון בזמן ההפגנות ו-11% אמרו שהוא יסתיים בוויתור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מאמין בסקרים
    יהושע 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסקרים הם לא אמינים, מי מימן את הסקר ומי עשה את הסקר ינבא לך מראש את תוצאות הסקר
    סגור
  • 1.
    תשאלו את מירי .ר
    שיודע לחשוב 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשאלו את מירי.ר והיא תגיד שרבע זה הרוב.
    סגור