מדדים ומחקרים

יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "תהיה עלייה דרמטית בחדלות פירעון של עסקים"

דובי אמיתי מגיב בחריפות לאזהרה של סוכנות דירוג האשראי מודי'ס ומפנה את האצבע לראש הממשלה: "נורה אדומה, חמורה ובוהקת, המצטרפת לרצף של נורות אזהרה ופרמטרים כלכליים"
מערכת ice | 
דובי אמיתי (צילום ארן דולב)
לפני כשעה הודיעה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס על חוות דעתה לגבי דירוג האשראי של ישראל. לפי שעה הסוכנות הותירה את דירוג האשראי ברמה הגבוהה של A1 המעיד על תחזית יציבה. לצד זה, שיגרה אזהרה מפני חקיקה חד צדדית אגרסיבית של הממשלה שתגרום להחלשת המגזר העסקי בישראל.
יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי הגיב לאחר מכן לפרסום ואמר, "הדוח של פירמת דירוג האשראי הוא רק עוד נורה אדומה, חמורה ובוהקת, המצטרפת לרצף של נורות אזהרה ופרמטרים כלכליים ברורים (שבחלקם מופיעים בגוף הדוח), המשקפים את התמונה הכללית – המשק הישראלי בצניחה נוראית שכולה נובעת מהתנהלות הממשלה ומאי הודאות אליה היא הביאה את המשק והחברה הישראלית."

אמיתי המשיך, "זה לא שמחר בבוקר מדינת ישראל לא תוכל יותר לקבל כסף, אלא שהריבית שנשלם תהיה גבוהה יותר, ההשקעות בהייטק שנחתכו בחצי מתחילת השנה יתמעטו עוד יותר, והסיכון לעסקים יעלה לאחר שכבר עתה הוא הגבוה ביותר מאז שני עשורים, כשהאשראי לעסקים בבנקים צמח בשנה האחרונה בכ-75 מיליארד שקל. מתוך אלו ברור, כי תהיה עלייה דרמטית בשיעור העסקים שיגיעו לחדלות פירעון ובתמותה העסקית."
לסיום קרא לראש הממשלה "לחזור למסלול המנהיגות ולהחזיר את ישראל למסלול של התאוששות, שינוי מגמה וחזרה לצמיחה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה