מדדים ומחקרים

יוליוס בר: מחירי הזהב והכסף לא יחזרו לשיא שלהם

חוקר בבנק ניהול העושר: העליות החדות במחירי הזהב והכסף לא יחזרו על עצמן, והסיכויים לשינויים חדים במדיניות המוניטרית בארה"ב פחתו משמעותית
מערכת ice | 
מחיר הזהב עולה (צילום vecteezy)
"הביצועים החזקים של מחירי הזהב והכסף במהלך הימים האחרונים, נגרמו על ידי נתוני אינפלציה חלשים מהצפוי בארה"ב וההסכמה הגוברת שתהיה רק ​​עליית ריבית אחת אחרונה על ידי הבנק הפדרלי", אומר קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר "יוליוס בר".
לדבריו, מה שחסר לשווקים היא העובדה שהעלאת ריבית "אחת אחרונה ודי" לאו דווקא פירושה היפוך מהיר של המדיניות המוניטרית. "לאור חוסנה של כלכלת ארה"ב, אנו מאמינים שהריביות הגבוהות יישארו עמנו לאורך זמן, למרות שאנחנו לא רואים מיתון באופק, ונראה שהסיכון להתכווצות כלכלית קשה יורד ולא עולה", אומר מנקה.
מקובל לחשוב שהעלייה המחודשת במחירי הזהב והכסף, נובעת מחזרתם של משקיעים שרואים בזהב ובכסף "מקלטים בטוחים", אולם מנקה מבהיר כי קודם כל זה נגרם מחולשתו של הדולר האמריקאי ומאופטימיות מצד השוק. "למעשה, הביקוש למקלטים בטוחים וסחורות ומצורים המגובים באופן פיזי, רשמו ירידות מחודשות. אם נסתכל על שווקי הזהב והכסף כיום, אנו רואים דמיון לראלי שנרשם מוקדם יותר השנה, כאשר גם אז העלייה במחירי הזהב והכסף לא נבעה מגידול בביקוש להשקעות במתכות יקרות, אלא מציפייה של השוק להיפוך מהיר של המדיניות המוניטרית של ארה"ב."

נזכיר כי מוקדם יותר השנה חווינו את סערת הבנקים בארה"ב והדיונים על תקרת החוב בארה"ב, שגרמו גם הם לעליות מחירי הזהב והכסף. בעת הנוכחית, הכלכלה האמריקאית הותירה מאחוריה את הדיון בתקרת החוב, והסערה הבנקאית הולכת ונעלמת מהעין.
מנקה מסיים, "למרות זאת, אנו חושבים שמחירי הזהב והכסף עדיין משקפים איזושהי תחושת סיכון מצד השוק, על אף שבפועל אנו צופים שחוסר היציבות תלך ותדעך עם הזמן. בעוד שאנו מצפים להיחלשות של הדולר האמריקאי בעתיד הקרוב, אנחנו לא נראה את אותה מגמה שוברת שוויון שתדחוף את מחירי הזהב והכסף בחזרה לשיאים הקודמים שלהם או מעבר לכך. התחזית הכלכלית הכוללת מראה ירידה בביקוש למקלטים בטוחים, והריבית הגבוהה במשק האמריקאי היא גורם נוסף שידחוק את מחפשי המקלטים הבטוחים לשוליים. עם זאת, מחירי הכסף מתחילים לאט אבל בטוח להיראות יקרים יותר ויותר, הן על בסיס מוחלט והן ביחס לזהב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה