מדדים ומחקרים

דירוג מנהלי הכסף: מי עם התשואה הטובה ביותר מתחילת השנה?

מנהלי ההשקעות הגיבו מהר מאוד לשינויים במצב הפוליטי בישראל והעביר את מרבית ההשקעות שלהם לחו"ל; ההתנהלות האחראית שלהם הביאה את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות להשיג תשואות לא רעות בכלל; הדירוג המלא
ניצן כהן |  1
מנהלי ההשקעות בישראל (צילום רמי זרנגר, יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
מנהלי ההשקעות הגיבו מהר מאוד לשינויים הפוליטיים בישראל ולעלייה המסוכנת בפרמיית הסיכון בישראל. כל מנהלי ההשקעות בישראל העבירו כמעט את כל התיק לארה"ב וזה מסתבר היה מהלך משמעותי שהצליח להניב לציבור תשואות טובות שמוחקות כבר כמעט את כל ההפסדים של השנה שעברה.
צריך לזכור, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל מהווים רכיב מרכזי בחיסכון של הציבור ומכאן החשיבות בתשואות שהן מניבות. ככל ששוק העבודה "הדוק", כלומר ככל שהאבטלה נמוכה הרי שהציבור ממשיך להפקיד כסף באופן שוטף לקרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה וזה אומר שצריך למצוא לכסף הזה אפיקי השקעה רלוונטיים.

מאז תחילת השנה מנהלי ההשקעות מעבירים כמעט את כל הכסף שלהם לחו"ל ובעיקר לארה"ב וזה אומר שאת כל הראלי של המחצית הראשונה של השנה בוול סטריט, הצליח הציבור לקבל וזה לעומת ביצועי החסר בשוק ההון המקומי.
צריך לזכור כי גם להטיית הכסף לארה"ב יש גבולות ומכאן כדאי לשים לב לתהליך שעוברים המוסדיים הגדולים כבר כמעט שנה וזה לבצע השקעות ריאליות. כלומר להשקיע באופן ישיר ברכישת נתחים משמעותיים מחברות. התהליך הזה הוא מעט מסוכן בגלל הבעיות במישור הפוליטי בישראל אבל באופן תיאורטי זה הדבר הנכון כדי לייצב את התשואות לטווחים ארוכים.
כך או אחרת כדאי לשים לב היטב לאלטשולר שחם שחוזרת להציג תשואות לא רעות אחרי מספר שנים של השקעות פחות טובות שעשתה בסין. באלטשולר תיקנו את התיק בשנה האחרונה וניתן לראות את התוצאות וזה משמעותי כי אלטשולר היא גורם מרכזי בניהול הכסף של הציבור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם השוואת התשואה למדד S&P 500
    נמרוד 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הקרנות האלה לא שוות כלום. מדד הS&P 500 נותן תשואה הרבה יותר גבוהה בממוצע. רק השנה הוא נתן מעל 17%, כלומר 10% יותר מהבית השקעות הכי מצליח. פשוט מביך.
    סגור