מדדים ומחקרים
המשבר בהייטק: עלייה של 30% בכמות החברות שצמצמו בכוח אדם
על פי הלמ"ס, באחוז חברות ההייטק (בענפי השירותים) המדווחות שהיקף התעסוקה שלהן הצטמצם חלה עלייה חדה מכ-22% מהחברות במחצית הראשונה של שנת 2022 לכ-52% במחצית הראשונה של שנת 2023
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה את נתוני סקר הערכת המגמות בעסקים. מדובר בסקר חודשי, בו פונים למנהלים במגזר העסקי בענפי התעשייה הבינוי, המסחר הקמעוני, המלונאות והשירותים. במהלך חודש יוני 2023, נשאלו המנהלים מענפי השירותים העונים למדגם סקר מגמות כ-5 שאלות:
1. האם במחצית הראשונה של שנת 2022 צומצם כוח האדם בחברה שלכם? כן/לא.
2. האם במחצית השנייה של שנת 2022 צומצם כוח האדם בחברה שלכם? כן/לא.
3. האם במחצית הראשונה של שנת 2023 צומצם כוח האדם בחברה שלכם? כן/לא.
4. בהשוואה למחצית השנייה של שנת 2022, האם מספר העובדים שעזבו ביוזמתם את החברה השנה – עלה / ללא שינוי / ירד.
5. מה מבין הגורמים הבאים הכי פגע בפעילות הכלכלית שלכם השנה? (קשיים בגיוסי הון סיכון / ירידה בביקושים / קשיים בקבלת אשראי / אחר / אין פגיעה כלכלית).
מדגם הסקר מייצג כ-4,200 חברות שירותי הייטק שבהן כ-5 משרות ויותר וכ-14,000 חברות בענפי השירותים שאינם הייטק.
באחוז חברות ההייטק (בענפי השירותים) המדווחות שהיקף התעסוקה שלהן הצטמצם חלה עלייה חדה מכ-22% מהחברות במחצית הראשונה של שנת 2022 לכ-52% במחצית הראשונה של שנת 2023.
באחוז החברות בענפי השירותים ללא הייטק שמדווחות על צמצום בהיקף התעסוקה חלה עלייה מתונה מ-11% במחצית הראשונה של שנת 2022 לכ-21% במחצית הראשונה של שנת 2023.
על פי דיווחי המנהלים של חברות בענפי שירותי הייטק חצי השנה האחרונה, חלה ירידה בהיקף המועסקים העוזבים את החברה מרצון. בענפי השירותים ללא הייטק לא חלה ירידה כזו. שוני זה מחזק את ההבדל בסביבה הכלכלית בין שני הענפים.
כ-33% מהמנהלים בחברות בענפי שירותי ההייטק דיווחו שלא הייתה כל פגיעה כלכלית בחברתם בחצי השנה האחרונה.
עוד ב-
על פי דיווחי המנהלים של חברות בענפי שירותי הייטק שדיווחו על פגיעה כלכלית, הגורם המשמעותי ביותר לפגיעה בשנת 2023 הוא ירידה בביקושים למוצר של חברתם, והגורם השני בחומרתו הוא קשיים בגיוס הון סיכון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה