מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מפתיע: בני גנץ נחלש, הליכוד ויש עתיד מתחזקות

סקר מנדטים דרמטי במיוחד: המחנה הממלכתי וגנץ יורדים ב-4 מנדטים ל-28 כאלה, הליכוד ונתניהו מתחזקים עד כדי 27 מנדטים, יש עתיד נוסקת עם 19 מנדטים, מרצ ומפלגת העבודה ממשיכות לקרוס ומה קורה עם המפלגות הערביות?
מערכת ice |  1
בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סקר מנדטים דרמטי במיוחד של מעריב, בעריכתו של מנהל מכון פאנלס פוליטיקס ד”ר מנחם לזר, נערך הבוקר (שישי) ובו לא מעט שינויים מסקרנים במיוחד. המחנה הממלכתי ובני גנץ אמנם עדיין המפלגה החזקה בישראל, אך הם צנחו ב-4 מנדטים מהסקר הקודם ועומדים כעת על 28 מנדטים, לעומת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו שמתחזקת ב-2 מנדטים, והיא כעת עם 27 מנדטים.
גם יש עתיד, מפלגתו של יאיר לפיד, מתחזק בענק וחווה עלייה של 3 מנדטים כשהיא מתבססת כמפלגה השלישית בגודלה בישראל עם 19 מנדטים. ש"ס נותרת באותו המקום עם 9 מנדטים, אחריה יהדות התורה עם 7 מנדטים, חד"ש תע"ל מתחזקת עם 6 מנדטים, עוצמה יהודית, הציונות הדתית, ישראל ביתנו ורע"מ עם 5 מנדטים כ"א ומרצ יורדת המנדט אחד מהסקר הקודם עם 4 מנדטים.
גם הפעם, כמו בכל הסקרים הקודמים בתקופה האחרונה, מפלגת העבודה בראשותה של מרב מיכאלי מתרסקת לחלוטין ולא עוברת את אחוז החסימה עם 1.7% בלבד, כמו גם מפלגת בל"ד שמחזיקה ב-1.95%. מבחינת התפלגות לפי גושים, לגוש מפלגות הקואליציה יש בסקר הנוכחי 53 מנדטים, לעומת  גוש מפלגות האופוזיציה שעומד בסקר על 67 מנדטים (כולל המפלגות הערביות).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנץ רק מחפש קולות מכל הצדדים (ל"ת)
    רן 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור