מדדים ומחקרים

מבוכת הוועדה למינוי שופטים: זה הנושא הכי חם ברשת השבוע

דרמה כמו שהתרחשה ביום רביעי בכנסת לא מתרחשת בכל יום, ולא פלא שפארסת ההצבעה החשאית לוועדה למינוי שופטים הפכה לנושא הכי מדובר של השבוע ברשת. קבלו טעימה ממה שגעש ברשתות החברתיות
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', יריב לוין, קארין אלהרר, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן, אבשלום ששוני, תומר נויברג, pexels)
לא בכל שבוע מספקת לנו הכנסת דרמות מותחות שנמשכות כמעט לאורך כל היום, כמו שקרה ביום רביעי האחרון עם ההצבעה החשאית של נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים. בסיום היום המתוח נרשמה מנצחת אחת – ח"כ קארין אלהרר, ומפסידה אחת – הקואליציה בראשות נתניהו.
פרשת ההצבעה שהיתה אמורה להיות קצרה עם תוצאות ידועות מראש, אך התארכה ועברה טוויסט מפתיע, הפכה מטבע הדברים לנושא המדובר ביותר ברשת בשבוע החולף. על פי "סקופר", המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות, גרף הנושא השבוע ברשת לא פחות מ-1,207 דיונים, 4,059 שיחות ו-70,613 לייקים.
 
לפני ההצבעה העריכו כל הפרשנים כי רה"מ נתניהו יורה לסיעת הליכוד לאפשר בחירת נציג אחד מהקואליציה ונציגה אחת מהאופוזיציה (ח"כ קארין אלהרר) לוועדה למינוי שופטים, כפי שנהוג מאז ומתמיד. מנגד, דחפו ראשי המהפכה המשפטית ובראשם השר יריב לוין, לבחירת שני נציגים לקואליציה. זאת, במטרה לשמור סיכוי להחלפת נשיאת ביהמ"ש העליון בתום השנה במועמד מטעם הקואליציה, ולא על פי שיטת הסניוריטי לפיה השופט הוותיק מתמנה לנשיא.
נתניהו, שלא יכול היה להכריע בין הלחצים מכאן ומכאן וחשש גם מחידוש המחאה ברחובות, החליט לדחות את ההכרעה, וביצע תרגיל פוליטי במטרה להרוויח חודש נוסף: הוא הורה לכל מועמדי הקואליציה לוועדה להסיר מועמדות לוועדה. כך, לפי התקנון, אם אין רוב למינוי, תתקיים הצבעה חוזרת בתוך 30 יום.
אלא שהתרגיל הסתבך פעמיים: ראשית, משום שח"כ טלי גוטליב (ליכוד) סירבה להסיר מועמדותה. שנית, משום שלפחות 4 ח"כים מהקואליציה החליטו למרוד, ניצלו את חשאיות ההצבעה, והצביעו בעד נציגת האופוזיציה. ח"כ חמישי נמנע.
 
התוצאה: ח"כ קארין אלהרר נבחרה ברוב של 58 מול 56 מתנגדים. ח"כ גוטליב לא נבחרה עם 15 בעד מול 59 מתנגדים. בשורה התחתונה האופוזיציה רשמה ניצחון חשוב, התרגיל של נתניהו נכשל, וכעת תתקיים הצבעה נוספת בחודש הקרוב לבחירת הנציג השני מהקואליציה. והרשת? גועשת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה