מדדים ומחקרים

אפל, טסלה או אמזון? זו החברה ששוב נבחרה לטובה בעולם

מדד BCG קבע: החברה החדשנית בעולם לשנת 2023 היא אפל; אחריה בדירוג: טסלה, אמאזון, אלפבית ומייקרוסופט, כמעט 80% מהחברות ברחבי העולם מדרגות חדשנות בעדיפות מובילה לשנת 2023 למרות אי הוודאות הכלכלית, 61% מהחברות העידו שהשקיעו בבינה מלאכותית, אך רק 45% הצליחו לתרגם זאת להשפעה עסקית
מערכת ice | 
אמזון, אפל, גוגל (צילום Magma Images, ויקיפדיה)
זוהי השנה ה-17 ברציפות בה מפרסמת ענקית היעוץ האסטרטגי הגלובלית Boston Consulting Group , מחקר מקיף בנושא חדשנות בקרב חברות ואת דירוג 50 החברות החדשניות בעולם. בנוסף בוחן המחקר את המחויבות של חברות מובילות לחדשנות, וכיצד החדשנות בונה את העמידות שלהן בפני אי ודאות כלכלית ומדגיש את התפקיד של חדשנות בתרומה לביצועים. המחקר מבוסס על ביצועים של כ-1,000 חברות וארגונים שונים כפי שדורגו על ידי 1,000 מנהלים בכירים ומובילי חדשנות בשילוב עם נתונים פומביים. 
בצמרת הדירוג מובילות החברות הטכנולוגיות הגדולות: אפל מובילה זו השנה השלישית ברציפות ואחריה מיקרוסופט, אמזון ואלפבית, חברת האם של גוגל. חברת טסלה עולה ב- 3 מקומות למקום ה-2 ברשימה. תשע חברות חדשות מצטרפות ל-50 המובילות. ב- BCG מציינים כי לחברות הפעולות במגוון תעשיות יתרון ברור, והן מהוות שליש ממי שנכנסו השנה לרשימה.

גם תעשיות מסורתיות בהן אנרגיה, רכב ומוצרי צריכה זוכות להכרה בשל חדשנותן. כך למשל מעבר לטסלה, יצרנית הרכב הסינית BYD נכנסה מחדש לרשימה, היישר למקום ה- 9 ובנוסף ניתן למצוא את טאטא (מקום 20), מרצדס ו – BMW (43, 49 בהתאמה). חברות התרופות ממשיכות להתחזק וביניהן ניתן לציין את מודרנה במקום ה- 6 ופייזר במקום ה- 11. ברשימה ניתן מצוא 5 חברות אנרגיה דבר המשקף ככל הנראה את החששות של המשיבים לגבי שינויי האקלים והעובדה שהם רואים בתעשיית האנרגיה חלק יצירתי מהפתרון. 
50 החברות החדשניות ביותר לשנת 2023 הן קבוצה מגוונת מבחינה גיאוגרפית, המחולקת בערך באופן שווה בין צפון אמריקה לשאר העולם. אירופה ואסיה מיוצגות היטב, והמזרח התיכון מצטרף לרשימה לראשונה. מחצית מהחברות בדירוג הן אמריקאיות. 11 חברות מגיעות מאירופה (עלייה של 3 חברות לעומת דירוג קודם), 8 מסין ו- 3 מיפן.
לא מוותרים על החדשנות גם בתנאי אי וודאות כלכלית
למרות אי הוודאות הכלכלית הגלובלית, חשיבותה של החדשנות עלתה ו- 79% מהחברות ברחבי העולם רואות בחדשנות אחד משלושת הנושאים החשובים ביותר, 66% מהחברות מתכננות להגדיל את ההוצאות על חדשנות,  - 42% ביותר מ-10%. זאת בניגוד מוחלט לפעולתן של החברות בתקופת המיתון של שנת 2009, אז פחות משני שלישים מהחברות דירגו חדשנות בראש סדר העדיפויות ורק 58% תכננו להגדיל את ההוצאות. 
מאז 2005, 50 החברות החדשניות ביותר של BCG הכו את ביצועי השוק בתשואות בעלי המניות בפער משמעותי - בממוצע של 3.3% בשנה. "החיבור בין חדשנות, צמיחה ויתרון חזק מתמיד", אמר ג'סטין מנלי, מנהל ושותף ב- BCG, המוביל העולמי של נושאי הצמיחה והחדשנות ב-BCG ואחד מעורכי המחקר, "החברות שגם נותנות עדיפות לחדשנות וגם פועלות על מנת ליישם, ימשיכו להוביל ולהניב תשואות גדולות יותר".
חברות משקיעות בבינה מלאכותית יותר מכל טכנולוגיה אחרת, והיא מרחיבה במהירות את אפשרויות החדשנות: 61% מהחברות משקיעות השנה ב-AI ובלמידת מכונה. כ- 15% יותר מהשקעות ברובוטיקה ואוטומציה של תהליכים, אשר על פי משיבי הסקר היא הטכנולוגיה השנייה הכי אטרקטיבית להשקעה. עם זאת, בעוד ש-83% מהחברות הטמיעו AI באופן שיטתי לפחות בתחום אחד, רק 45% הצליחו לתרגם זאת להשפעה עסקית.
"החדשניות הבולטות מפתחות מעגל שמזין את עצמו ומחזקת את מעמדן. בינה מלאכותית היא דוגמה מצוינת לכך מפני שיותר רעיונות פירושם סבירות גדולה יותר למצוא את היישומים המתאימים ביותר עבור טכנולוגיה זו והטמעת בינה מלאכותית עוזרת לייצר עוד ועוד רעיונות", אמר מייקל רינגל, שותף מנהל BCG ושותף בכיר למחקר. "ברגע שמחזור החדשנות מתחיל, הוא מייצר מומנטום משלו ומייצר יתרון תחרותי מובנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה