מדדים ומחקרים

בכירה בענף האינשורטק חושפת: אלו החברות בהן כדאי להשקיע

דיקלה וגנר, ראש אגף החדשנות של חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, מיוניק ריי: "דווקא בתקופות מאתגרות עם ירידה בהשקעות, חשוב שנזכור שלתעשייה יש צורך ממשי בטכנולוגיות אינשורטק. המשך הטמעת טכנולוגיות בזירה הבינלאומית במקביל לפיתוח טכנולוגיות חדשות בישראל תבטיח את הצלחת הענף לשנים הבאות"
מערכת ice |  4
דיקלה וגנר (צילום שרון לוין)
ענף האינשורטק עבר בשנים האחרונות תהפוכות רבות שהשפיעו על איתנות הענף בישראל. בדוח שהכינה דיקלה וגנר, ראש אגף החדשנות של חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, מיוניק ריי, מסכמת את השנה החולפת ומציגה את המגמות של שנת 2023.
שנת 2022 הייתה שנה של ירידות בהשקעות ולשינוי המגמה שאפיינה את שנת 2021. בשנת 2022 בוצעו השקעות בענף האינשורטק הישראלי בהיקף של כ-438.8 מיליון דולר לעומת 1.8 מיליארד דולר ב-2021, כשמדרגת ההשקעה הפעילה ביותר הייתה מתחת ל-10 מיליון דולר. מתוך 26 העסקאות שבוצעו ב-2022, 58% בוצעו בטווח של פחות מ-10 מיליון דולר, 31% בטווח של 11-40 מיליון דולר, ורק 12% ברף של 40 מיליון דולר ומעלה.
דיקלה וגנר: "מדינת ישראל היא מדינת ה-startup nation ומי שמובילה חזית טכנולוגית מתקדמת. המשך הפעילות שלנו ופיתוח טכנולוגיות בזירה הבינלאומית במקביל להטמעת טכנולוגיות חדשניות בישראל תבטיח את הצלחת הענף לשנים הבאות. הטכנולוגיה היא העתיד של כולנו וככל שנדע לאמץ וליישם אותה כך נוכל להבטיח איתנות כלכלית, חברתית ושמירה על ענף האינשורטק לשנים הבאות".
המגמה בשנת 2023: המשבר בענף ההיי־טק כולו שהחל במהלך המחצית השנייה של 2022, הביא לחוסר ודאות בענף כולו ולהתחזקות המגמה גם במהלך 2023:
1. נראה העדפה של השקעות בשלבים מוקדמים בחברות טכנולוגיות מתקדמות התומכות בחברות המסורתיות על פני השקעות בחברות ביטוח דיגיטליות.
2. המשקיעים העיקריים בתחום האינשורטק יהיו עם השקה אסטרטגית לעולם הביטוח ונראה פחות השקעות של משקיעים מסורתיים מתחום הפיננסים, אשר יעדיפו להשקיע באלטרנטיבות השקעה אחרות, כדוגמת חוב או אג"ח ממשלתי.
3. נראה שילוב של דרכי ההפצה. חברות הביטוח הדיגיטליות ישלבו הפצה הדיגיטלית עם הפצה דרך סוכנים וברוקרים (בניגוד לציפייה שהייתה, עם הקמתן, למעבר לדרכי הפצה דיגיטליות בלבד). חברות הביטוח המסורתיות ימשיכו להיעזר בסוכנים וברוקרים, אשר מאמצים ומפתחים לעצמם טכנולוגיות.
4. ענף האינשורטק ימשיך גם בשנת 2023 לאמץ טכנולוגיות לצמצום נזקים, בין היתר, באמצעות שימוש בטכנולוגיות AI. ניתן לראות בשנים האחרונות שהסיכונים הופכים להיות מורכבים ומתגברים מבחינת תדירות האירוע וחומרת הנזק, לפיכך ענף האינשורטק ימשיך להשקיע בטכנולוגיות שיכולות לחזות את הסיכון ולהתריע בפניו, ובכך להביא למניעתו או צמצומו. למשל בתחומי האקלים, ראינו התעניינות בטכנולוגיית התראות על שינוי מזג אויר שיאפשרו להיערך למצב של בצורת או הצפות באזורים שעד כה לא היו מועדים למצבי קיצון.
5. מנגד הטכנולוגיות החדשות יובילו לסיכונים חדשים, בעיקר בתחום הבינה המלאכותית – עולם הביטוח ינסה להתמודד עם סיכונים מטכנולוגיות חדשות, בין היתר, בתחום הבינה המלאכותית ומוצרים חדשים כגון Chatgpt. ענקית ביטוח המשנה, מיוניק ריי, השיקה מספר פתרונות בעולמות ה- AI, ביניהם: ביטוח התוצרים של מערכות הבינה המלאכותית וכמו כן השיקו תעודת אמון ב- AI.
6. חיזוק הקשר הישיר של חברות הביטוח עם המבוטחים שלהם ויצירת "דור המשך" צעיר של מבוטחים - יותר ויותר חברות ביטוח מסורתיות ישיקו מותגי ביטוח חדשים עם חזות שונה וצעירה, נפרדת מזו של חברת הביטוח עצמה אך בבעלות מלאה של חברת הביטוח המסורית. דוגמאות מהעולם: המותג Toggle בבעלות Framers או HiRoad בבעלות StateFarm האמריקנית.
וגנר: "דווקא בתקופות מאתגרות עם ירידה בהשקעות, חשוב שנזכור שלתעשייה יש צורך ממשי בטכנולוגיות אינשורטק. המשך הטמעת טכנולוגיות בזירה הבינלאומית במקביל לפיתוח טכנולוגיות חדשות בישראל תבטיח את הצלחת הענף לשנים הבאות. הטכנולוגיה היא העתיד של כולנו וככל שנדאג לאמץ וליישם אותה כך נוכל להבטיח איתנות כלכלית, חברתית ושמירה על ענף האינשורטק לשנים הבאות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ממש מענין (ל"ת)
    ענת 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אחלה של כתבה
    אופיר 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכאלה שיחקתם אותה אייס. מעניין לאללה וכתוב טוב. אהבתי בעיקר את הטרנד השקעות
    סגור
  • 2.
    ממש מענין. שאפו (ל"ת)
    מיכאל 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איזו יפה (ל"ת)
    עדי 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור