מדדים ומחקרים

אפי נכסים ברבעון חזק: מעל 6 מיליארד שקל בהון עצמי

ההפסד המיוחס לבעלים הסתכם ברבעון בכ-81 מיליון שקל ונובע מהפחתת שווי של חלק מנכסי החברה
מערכת ice | 
אבי ברזילי מנכ"ל אפי נכסים (צילום תמר מצפי, shutterstock)
חברת אפי נכסים מדווחת היום (שלישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023. ההפסד המיוחס לבעלים הסתכם ברבעון בכ-81 מיליון שקל ונובע מהפחתת שווי של חלק מנכסי החברה. אך למרות זאת, החברה הציבה המשך צמיחה ב-NOI וב-FFO. ההון העצמי של החברה חצה לראשונה את רף ה-6 מיליארד שקל והסתכם בכ-6,155 מיליוני שקל.

ה-NOI (חלק החברה) הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-178 מיליון שקל לעומת כ-144 מיליון שקל אשתקד, גידול של 24%. הגידול נובע בעיקר משיפור בביצועי הקניונים (ברבעון הראשון אשתקד עדיין הורגשו השפעות מגפת הקורונה), השלמת פרויקטים במהלך 2022 שהשפעתם החלה לבוא לידי ביטוי השנה, עלייה בתפוסות בבניני המשרדים והחלשות השקל ביחס לאירו בחודשים האחרונים. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה (וטרם הניבו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה) צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-800 מיליון שקל. החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה-NOI השנתי להגיע ל-1,148 מיליוני שקל.
ה-FFO ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-79.1 מיליון שקל לעומת כ-74.7 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-6%. הקצב השנתי של ה-FFO עומד על כ-316 מיליון שקל. העלייה לעומת אשתקד נובעת כאמור מאכלוס פרויקטים, עליה בתפוסות ועלית שער האירו ביחס לשקל אשר קוזזה בצורה ניכרת כתוצאה מהעלייה בהוצאות המימון של החברה. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה (וטרם הניבו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה) צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-381 מיליון שקל. עם השלמתם של הפרויקטים שהחברה מקימה בימים אלה צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-605 מיליון שקל.
כתוצאה מהשינוי במצב הכלכלי במדינות פעילותה של החברה ביצעה החברה הערכת שווי למרבית נכסיה המניבים. כתוצאה מכך הפחיתה החברה סך של 145 מיליון שקל משווי נכסי הנדל"ן להשקעה שלה (0.5% משווי התיק). ההפחתה נבעה מעליה מסוימת בשיעורי ההיוון אשר קוזזה משמעותית מעליה בהכנסות כתוצאה מהצמדת הכנסות השכירות לעלייה בשיעור האינפלציה במדינות השונות.
רווח המיוחס לבעלים - ההפסד המיוחס לבעלים הסתכם ברבעון הראשון לכ-81 מיליוני שקל לעומת רווח של כ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נובע מהפחתת שווי של חלק מנכסי החברה.
ההון העצמי של החברה חצה לראשונה את רף ה-6 מיליארד שקל והוא הסתכם בכ-6,155 מיליוני שקל.
אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "אנו מדווחים ברבעון על גידול משמעותי ב-NOI וב-FFO וזאת כתוצאה מעלייה בתפוסות הנכסים הפעילים ואכלוס נכסים נוספים, ואנו צופים שמגמה זו תמשך גם ברבעונים הבאים. ברבעון הראשון של השנה באה לידי ביטוי לראשונה באופן מלא ההשפעה הצפויה של התייקרות עלויות המימון של החברה בארץ ובאירופה. בחודשים האחרונים סיימה החברה את הקמתם של שני פרויקטים של משרדים בבלגרד ובנס ציונה ומספר פרויקטים של דיור להשכרה בפראג, קראקוב וורשה. בחודשים הקרובים צפויה השלמתם של בנייני משרדים נוספים בבלגרד ופרויקטים של דיור להשכרה נוספים בוורשה ובקראקוב. חרף אי הוודאות הגלובלית, אנו מחזיקים בתיק נכסים איכותי המציג ביצועים טובים ופועלים לשמור על מגמה חיובית זו גם בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה