מדדים ומחקרים

מבצע "חץ ומגן": כך תתמודדו עם ילדיכם במצבי הלחץ הקיצוניים

בעקבות מבצע "מגן וחץ", ד"ר יעל פרץ, מנהלת השירות הפסיכולוגי בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, מסבירה איך להתמודד עם מצבי לחץ עם ילדיכם. צפו בתיעוד החשוב
מערכת ice | 
צילום unsplash
לפני שלושה ימים, צה"ל פתח במבצע "מגן וחץ" נגד ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, עם חיסול ממוקד של שלושה בכירים בארגון, מבצע שנכנס היום (חמישי) כאמור ליומו השלישי. בתגובה לכך, הג'יהאד החל במטחי טילים כבדים מאוד לעבר דרום ומרכז הארץ, כאשר בתוך יום אחד שוגרו למעלה מ-500 טילים לשטח ישראל שגרמו לשיבושים רבים, בעיקר בדרום הארץ.
בעקבות המצב הקשה, אנשים רבים לוקים בחרדה, כשההתמודדות עם הילדים, בעיקר בערי הדרום שחוטפות מטחים כבדים, עלולה להיות קשה במיוחד ולילדים עשויות להישאר צלקות לכל החיים. לכן, ד"ר יעל פרץ, מנהלת השירות הפסיכולוגי בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, מסבירה איך להתמודד עם מצבי לחץ עם ילדיכם.
חשוב לשמור על שגרת הילדים - ככל שיש מסגרת קיימת ופעילה, חשוב לקחת בה חלק לרבות משחקים וארוחות. לאפשר שיח כן ופתוח - לאפשר לילד לדבר על מה שהוא חש. לתת תוקף לרגשותיו. להימנע מיצירת מתח נוסף - ככל הניתן, הימנעות מחשיפה של הילד לחדשות ולרשתות החברתיות. לשים לב לשינויים בהתנהגות הילד - סגירות, שינוי במצב הרוח, הימנעות מאכילה או שתייה ועוד. במידה ונראה כי הילד או הילדה מגיבים באופן שנראה קיצוני, ניתן ואף רצוי להיעזר בצוותים החינוכיים, רופאים או פסיכולוגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה