מדדים ומחקרים

אבן קיסר ברבעון קשה: תסגור את המפעל בשדות-ים

ההכנסות ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו בכ-150.6 מיליון דולר, לעומת כ-170.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה מסרה כי המפעל נסגר כחלק מתוכנית רה-ארגון
מערכת ice |  2
יוס שירן (צילום פייסבוק)
חברת אבן קיסר, מובילה בפיתוח וייצור של משטחי עבודה איכותיים, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2023. בנוסף החברה הודיעה שכחלק ממהלכיה לאופטימיזציית הייצור וצמצום עלויות התפעול, החברה מתחילה ביישום תוכנית רה-ארגון גלובלית במסגרתה סוגרת את מפעל שדות-ים ומעבירה את הייצור לאתריה האחרים בישראל ובחו"ל; מודיעה על הפחתת שכר וולונטרית של ההנהלה בשיעור של 10%, עד שתגיע לרווחיות משמעותית. סגירת המפעל תביא לפיטורים של 120 עובדים. 
ההכנסות ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו בכ-150.6 מיליון דולר, לעומת כ-170.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס שערי מטבע קבועים, ההכנסות ברבעון הראשון ירדו ב-8.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ירידה שנבעה בעיקר בשל היקף מכירות נמוך יותר, בקיזוז חלקי של מחירי מכירה גבוהים יותר לאור פעולות תמחור שבוצעו אשתקד. היקף המכירות הושפע בצורה שלילית בעיקר בערוץ הבניה הפרטית כתוצאה מסביבה מאקרו-כלכלית חלשה בשווקים המרכזים שלנו.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2023 הסתכם בכ-19.7% לעומת כ-25.3% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי המתואם ברבעון הראשון עמד גם כן על כ-19.7% לעומת כ-25.4% ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לעלייה בעלויות הייצור ליחידה, זאת בשל ניצולת נמוכה במפעלים, וכן לעלויות חומרי גלם גבוהות יותר והשפעה שלילית של שערי מטבעות, בקיזוז חלקי על ידי פעולות תמחור שנערכו בעבר.
הוצאות התפעול ברבעון הראשון של 2023, הסתכמו בכ-35.5 מיליון דולר (23.6% מהכנסות), לעומת כ-36.2 מיליון דולר (21.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. עיקר השינוי בשיעור הוצאות התפעול נובע מהירידה בהכנסות. בניכוי הסדרים משפטיים והפסד מותנה, הוצאות התפעול המתואמות עמדו על 24.5% מההכנסות, בהשוואה ל-21.7% ברבעון המקביל אשתקד.
החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם הפסד תפעולי בסך של כ-5.9 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי משקף בעיקר רווחיות גולמית נמוכה יותר וכן הוצאות תפעוליות גבוהות יותר.
ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון של 2023, בנטרול הוצאות בגין תגמולים שאינם מבוססי מניות, הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה והוצאות חד פעמיות, עמד על 0.7 מיליון דולר, המהווה מרווח של 0.5%. זאת בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 15.7 מיליון דולר, המהווה מרווח של 9.2% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה משנה לשנה משקפת בעיקר את הרווח התפעולי הנמוך יותר.
הכנסות המימון, ברבעון הראשון של 2023, הסתכמו לכ-2.3 מיליון דולר, לעומת הכנסות מימון של כ-1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי משקף בעיקר תנודות של שערי חליפין והשפעתם על נכסים והתחייבויות הנקובות במטבעות שונים.
החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-3.8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי למניה ברבעון הראשון עמד על כ-0.11 דולר, לעומת רווח נקי למניה של כ-0.18 דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד המתואם למניה, הסתכם בכ-0.17 דולר (בדילול מלא) על 34.6 מיליון מניות, לעומת רווח מתואם של 0.14 דולר ברבעון המקביל בספירת מניות דומה.  
יוסף שירן, מנכ"ל אבן קיסר: "עם כניסתי לתפקיד מנכ"ל אבן קיסר התחלתי לעבוד עם כל הצוותים הגלובליים שלנו במטרה ולייעל ולהאיץ את התכנית האסטרטגית שלנו לייצוב וחיזוק החברה. במסגרת כך ערכנו סקירה מקיפה של כלל ההיבטים בסביבה העסקית בה אנו פועלים, ואנו עובדים כעת על תוכנית רה-ארגון שתאפשר לנו להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים התפעוליים שמולם החברה ניצבת. בראש ובראשונה אנו מתמקדים בשיפור תזרים המזומנים, שבימים אלו אנו מתחילים לקצור את פירותיו עם גידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ושיפור ברמת המזומנים נטו ברבעון הראשון של 2023. לאבן קיסר עוגנים חזקים, מוצרים שהם מהטובים בעולם, מותג חזק ופוטנציאל משמעותי קדימה בכוונתנו להמשיך ולנקוט בכל הפעולות אליהן נדרש במטרה לשפר באופן רוחבי את פעילות החברה."
"כחלק מהמאמצים לשיפור מבנה העלויות וייעול המבנה הגלובלי של החברה, התחלנו בפעולות לסגירת מפעל שדות-ים. מדובר בהחלטה שאינה קלה עבורנו, אולם אנו מאמינים שזהו צעד הכרחי לייעול הייצור של אבן קיסר והפיכתו לגמיש יותר ולצמצום ההוצאות שלנו. מפעל שדות-ים הוא המפעל הוותיק ביותר שלנו ולפיכך מציב שורה של אתגרים בכל הנוגע לעמידה בדרישות הרגולציה המקומית ולצרכים העתידיים של הלקוחות שלנו. מתקני היצור המתקדמים הנוספים שלנו, בשילוב ייצור באמצעות OEM, מספקים לחברה מקורות ייצור נאותים ואת הגמישות הנדרשת לשרת את לקוחותינו בצורה היעילה ביותר. לאבן קיסר פוטנציאל עסקי משמעותי ואנו בטוחים שהחברה תדע לנצל את הפוטנציאל הזה, ולהציג שיפור בתוצאות בשנים הבאות. אנו נמשיך לחדש, לייעל את תשתיות החברה, ולחדד את היתרון התחרותי שלנו שיביא לגידול בצמיחה וברווחיות בטווח הארוך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קיסר
    amico 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארץ זה הכל עניין של ניהול כושל לוקחים משכורות גבוהות ולא יודעים לנהל כך קרסו כל המפעלים בארץ
    סגור
  • 1.
    מחשבה טובה
    שרון 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שהם סוגרים מפעל אחד ישן בקיבוץ זה לפחות התקדמות, ככה הם ימשיכו להשקיע במפעלים הגדולים והמניבים בארץ ובחו"ל
    סגור