מדדים ומחקרים

הטעות הנפוצה נחשפת: מתברר שזה לא יעזור לכם לרדת במשקל

מחקר חדש מגלה שאסטרטגיות תזונה כמו דילוג על ארוחות ונטילת כדורי דיאטה לא מצליחות להשיל משמעותית את המשקל העודף
מערכת ice | 
ירידה במשקל (צילום freepik)
יש הרבה שיטות שונות שאנשים משתמשים בהן כדי לרדת במשקל, אבל לא כולן יעילות כמו שאתם חושבים - במיוחד אם אתם לא פעילים פיזית. מחקר חדש מגלה שאסטרטגיות תזונה כמו דילוג על ארוחות ונטילת כדורי דיאטה לא מצליחות להשיל משמעותית את המשקל העודף. יתרה מכך, צוות מאוניברסיטת אוהיו סטייט אומר שפתרונות הקיצור הללו להרזיה לא עוזרים למנוע בעיה נוספת הקשורה להשמנה - מחלות לב.
מחלות לב נותרו הגורם המוביל למוות בארצות הברית, ואף שקל לקשר בריאות טובה יותר לירידה במשקל בכל אמצעי הכרחי, המחקר החדש חושף  שיש דברים בגו.
במחקר זה, חוקרים ניתחו נתונים של למעלה מ-20,000 מבוגרים והשוו אסטרטגיות ותוצאות לירידה במשקל. הם השתמשו ב-Life's Essential 8 של איגוד הלב האמריקני, רשימת בדיקה להפחתת מחלות לב המספקת המלצות אופטימליות למשקל גוף, לחץ דם, כולסטרול, סוכר בדם, עישון, פעילות גופנית, דיאטה ושינה, ככלי לניתוח.
"The Life's Essential 8 הוא כלי רב ערך המספק את מרכיבי הליבה לבריאות הלב וכלי הדם, שרבים מהם ניתנים לשינוי באמצעות שינוי התנהגות", אומרת מחברת המחקר הבכירה קולין ספיס, פרופסור לתזונה רפואית בבית הספר למדעי הבריאות והשיקום באוהיו.
הצוות מצא שמבוגרים בארה"ב השיגו ציון ממוצע של 60% בשמונה מדדים בריאים אלה, מה שמצביע על כך שיש עוד דרך ארוכה בשיפור הרגלי חיים כמו תזונה ופעילות גופנית.
"בהתבסס על הממצאים במחקר הזה, יש לנו הרבה עבודה לעשות כמדינה", מוסיפה ספיס, "למרות שהיו הבדלים משמעותיים בכמה פרמטרים בין הקבוצות, העובדה נשארת כי ככלל, מבוגרים במדינה זו אינם מאמצים את התנהגויות Life's Essential 8 המתואמות ישירות לבריאות הלב".
הצוות גם מצא כי 17,435 מתוך 20,305 המשתתפים המבוגרים שמרו או עלו במשקל במהלך השנה האחרונה. המשתתפים הנותרים דיווחו על ירידה מכוונת של לפחות חמישה אחוזים ממשקל גופם.
"ירידה משמעותית מבחינה קלינית במשקל מביאה לשיפורים בכמה מדדי בריאות", מסבירה ספיס, "אנשים צריכים לדעת שלאבד רק 5% ממשקל הגוף שלהם יש משמעות מבחינת שיפורים קליניים. זו לא ירידה גדולה במשקל. זה בר השגה עבור רוב, ואני מקווה שזה יתמרץ אנשים במקום להיות משותקים מפחד מכישלון".
אלו שחוו ירידה משמעותית קלינית במשקל דיווחו על תזונה באיכות גבוהה יותר, כפי שנמדדה על ידי אכילת מספיק חלבון, שמירה על דגנים מזוקקים ותוספת סוכר למינימום, עיסוק בפעילות גופנית מתונה ונמרצת, ורמת כולסטרול LDL נמוכה יותר. עם זאת, לקבוצת הירידה במשקל היה גם מדד מסת גוף ממוצע גבוה יותר וסוכר כללי בדם, כמו גם פחות שעות שינה, מה שהוריד את ציון Life's Essential 8.
מעניין לציין כי אלו שלא הצליחו להגיע לירידה משמעותית קלינית במשקל דיווחו לעתים קרובות על דילוג על ארוחות ונטלו כדורי דיאטה במאמץ להשיל את הקילוגרמים. חלקם אף דיווחו על דיאטות דלות פחמימות ונוזלים, נטילת תרופות משלשלות או הקאות ועישון.
"ראינו שאנשים עדיין נמשכים לגישות לא מבוססות ראיות לירידה במשקל, שאינן ברות קיימה. מה שהוא בר קיימה הוא שינוי התנהגויות ודפוסי אכילה", אומרת ספיס.
בהתחשב בתוצאות הללו, ספיס קורא למאמץ שיעבור למניעה במקום לאסוף את השברים לאחר מחלת לב. "אנחנו בהחלט צריכים להתקדם לעבר מניעת מחלות לעומת המתנה עד שאנשים יאובחנו עם מחלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה