מדדים ומחקרים

סקר של איגוד לשכות המסחר: כמה כסף מוציאים על צעצועים?

סקר מקיף והיסטורי, ראשון מסוגו בעשורים האחרונים, על ענף הצעצועים ומוצרי התינוקות בישראל. ענף הצעצועים בישראל מגלגל כ-1.7 מיליארד ₪ בשנה. מרבית המסחר מתבצע בחנויות הפיזיות

מערכת ice | 
איגוד לשכות המסחר (צילום יחצ)
באיגוד לשכות המסחר התקיימה בשבוע שעבר אסיפה מיוחדת ביוזמת ענף הצעצועים בלשכה, באסיפה השתתפו עשרות יבואנים מהענף ומהרשתות הקמעונאיות. במרכז האירוע, הוצגה סקירת שוק מקיפה, ראשונה מסוגה.
בסקירה נבדקו גם הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי. למשל, רכישה בחנויות פיזיות אל מול רכישה און ליין, רכישה בחנויות צעצועים מתמחות מול חנויות אחרות, עיתוי רכישת המוצרים (עונתיות), אתרי און ליין פופולאריים בחו"ל ועוד. סקירת שוק הצעצועים בוצעה על ידי חברת צ'מנסקי בן שחר.
חנויות פיזיות בישראל עדיין מחזיקות בנתח השוק הגדול ביותר, 90% מהרכישות מתבצעות בהן כאשר נתח השוק של רכישות באון ליין עומד על 10% ובעלייה. אתר האון ליין הבינ"ל המוביל בישראל הוא עלי אקספרס ומיד אחריו נמצא האתר של אמזון. העלייה ברכישות און-לין הינה על חשבון חנויות רגילות כשהנפגעות המרכזיות הינן חנויות פרטיות (לא חלק מרשתות) אשר נקלעות לקשיים וחלקן אף נסגרו.
מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק נא: "מדובר בסקר היסטורי, נעשתה פה עבודה יסודית ומעמיקה. תוצאות הסקר חשובות מאוד להתפתחות הענף. חשוב מאוד ללמוד את ממצאי הסקר לטובת התייעלות ופיתוח הענף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה