מדדים ומחקרים

מטריד: כך טיקטוק יכול לפגוע בבריאות הנפשית שלכם

במחקר החדש החוקרים אינם אומרים בשום אופן שטיקטוק הוא "מרושע" או דוגלים בכך שמישהו יעזוב את הפלטפורמה, אך הם ממליצים להישאר מודעים למצב הנפשי בעת השימוש באפליקציה
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום unsplash)
אם אתם כבר מרגישים בדאון, הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לטיקטוק, כך מזהירים מדעני המחשב. מחקר חדש מצביע על כך שתוכן המדיה החברתית והאלגוריתם הייחודי שלו יכולים להחמיר את המצב הנפשי של אדם שכבר מתמודד עם מצב נפשי סבוך.
בזמן שראיינו משתמשי טיקטוק, חוקרים מאוניברסיטת מינסוטה גילו שאנשים אהבו את הפלטפורמה החברתית כי היא נתנה להם תחושה של גילוי עצמי וקהילה שהם לא הרגישו דרך ערוצי מדיה חברתית אחרים. עם זאת, הצוות אומר שהאלגוריתם של הפלטפורמה יכול לגרום נזק על ידי חשיפת משתמשים לתוכן שמאיים על בריאותם הנפשית.
"טיקטוק אינו מובן על ידי אנשים שאינם משתמשים בפלטפורמה", אומר סטיבי צ'נצלר, מחבר בכיר של המאמר ועוזר פרופסור במחלקה למדעי המחשב והנדסת המחשב של אוניברסיטת מינסוטה, בהודעה לתקשורת. "הם חושבים על זה כעל פלטפורמת הריקוד או המקום שבו כולם מקבלים אבחנה של ADHD. המחקר שלנו מראה שטיקטוק עוזר לאנשים למצוא מידע קהילתי ואודות בריאות הנפש. אבל, אנשים צריכים גם להיות מודעים לאלגוריתם שלו, איך הוא עובד ומתי המערכת מספקת להם דברים שמזיקים לרווחתם".
אחת התכונות הבולטות של טיקטוק היא הספרייה הרחבה של תוכן בריאות הנפש. זה עוזר לאנשים שפונים לרשתות חברתיות למצוא מידע אצל אנשים שהתמודדו עם או נמצאים במצבים דומים. "הרבה מהמשתתפים שלנו דיברו על כמה המידע הזה על בריאות הנפש היה מועיל. אבל בשלב מסוים, בגלל האופן שבו הפיד עובד, הוא פשוט ימשיך לתת לך עוד ועוד מאותו התוכן", מוסיפה אשלי מילטון, מחברת המאמר הראשונה וסטודנטית למדעי המחשב והנדסה באוניברסיטת מינסוטה. "ואז זה יכול לעבור מלהיות מועיל ללהיות מטריד ומעורר טריגרים".
כאשר המשתמשים חווים כמויות גדולות של תוכן שלילי, יש מעט שהם יכולים לעשות בכדי לשנות את האלגוריתם. יש כפתור "לא מעוניין", אבל המשתתפים במחקר טוענים שזה לא עושה הרבה כדי לשנות את התוכן בעדכונים שלהם. "אחד המשתתפים שלנו התייחס בצחוק לעמוד For You בתור 'מכונת מזל של דופמין'", אומרת מילטון. "הם דיברו על כך שהם ימשיכו לגלול רק כדי שיוכלו להגיע לפוסט טוב, כי הם לא רצו לסיים בפוסט רע. חשוב להיות מסוגלים לזהות מה קורה ולהגיד, 'אוקיי, בוא לא נעשה את זה'".
סוגיה נוספת שהעלו המשתתפים, היא שהם התקשו להבין האם יוצרי טיקטוק מפרסמים תוכן בריאותי רגשי או אינטנסיבי באמת או שהם רק מחפשים להגביר את מספרי הצפייה שלהם. חלק מהמשתתפים אומרים שהם נאלצו לקחת הפסקה מהאפליקציה בגלל הלחץ שהיא גרמה להם. בעוד החוקרים אינם אומרים בשום אופן שטיקטוק הוא "מרושע" או דוגלים בכך שמישהו יעזוב את הפלטפורמה, הם ממליצים להישאר מודעים למצב הנפשי בעת השימוש באפליקציה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה