מדדים ומחקרים

זה הגורם העיקרי שמפריע לנו לשמור על הסביבה

מחקר של IBM מגלה: חוסר במידע – הגורם העיקרי שמפריע למנהלים וצרכנים לקדם אחריות חברתית ולשמור על הסביבה
מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום shutterstock)
מחקר של IBM Institute for Business Value – מכון מחקרים כלכליים של ענקית המחשוב IBM, מגלה כי על אף המודעות הגדולה לשיקולים סביבתיים ואחריות חברתית וממשל תאגידי (ESG) - מחסור במידע הוא אתגר מרכזי עבור עסקים וצרכנים כאחד בבואם לקבל החלטות ולעמוד ביעדים בנושאים אלה.
76% מקרב כ-2,500 מנהלים שנכללו במחקר, אמרו כי יעדי ESG הם חלק מרכזי בתוכנית העסקית שלהם ו-72% רואים ביעדים אלה ככלי להגדלת הכנסות ולא כגורם המגדיל עלויות והוצאות – כלומר כמנוע עסקי. כשני שליש מתוך כ-20 אלף צרכנים שנכללו במחקר אמרו כי שמירה על הסביבה ואחריות חברתית חשובים להם מאוד. בעוד שמחצית אמרו שיוקר המחייה מקשה עליהם לקבל החלטות צרכנית סביבתיות, עדיין שישה מתוך עשרה אמרו כי מחצית מהקניות שלהם נחשבות "ידידותיות לסביבה" או אחריות חברתית.
ועדיין, 41% מקרב המנהלים שנכללו במחקר אמרו שמחסור במידע הוא המכשול הגדול ביותר שלהם בדרך לעמידה ביעדי ESG. לשם השוואה - 39% טענו שהמכשול הגדול עבורם הוא רגולציה ו-37% תלו זאת בתקנים לא אחידים. לדברי המנהלים, ללא היכולת לגשת ולנתח מידע ברור בנושא יעדים סביבתיים ואחריות חברתית, הם מתקשים לספק לצרכני הקצה שקיפות ולעמוד בציפיותיהם.
פער המידע מתבטא גם בתחושת הצרכנים. בעוד ש-74% מהמנהלים סבורים שצרכני הקצה שלהם מבינים את יעדי וביצועי החברה בתחומים אלה, רק ארבעה מתוך עשרה צרכנים אכן חש שיש לו מספיק מידע כדי לקבל החלטות על רכישת מוצרי החברות, או רצון לעבוד עבורן. 
"צרכנים מצביעים עם הארנק שלהם והמחויבות שלהם לנושאי סביבה ואחריות חברתית גוברת", אמר ג'ונתן רייט, שותף מנהל גלובלי של שירותי קיימות וטרנספורמציה עסקית בחברת IBM Consulting. "כיוון שרוב הצרכנים מעדיפים לקנות מחברות המובלות על ידי מנהלים בעלי אחריות סביבתית וחברתית, או לעבוד עבורם, עסקים חייבים לתעדף שקיפות ולשבור חסמים בכל הקשור לנתוני ESG".
*המחקר בוצע בקרב 2,500 מנהלים מ-22 ענפי תעשייה שונים ב-34 מדינות שנשאלו על אסטרטגיית ה-ESG שלהם, הפעילות בנושאים אלה, היעדים והיתרונות שהם מקווים להשיג מעמידה בהם. מחקר מקביל בוצע בקרב 20 אלף צרכנים מ-34 מדינות (לא כולל ישראל) שנשאלו על יחסם לנושאי שמירת סביבה ואחריות חברתית של מותגים וחברות, והאופן בו העמדות שלהם משפיעות על החלטות רכישה, השקעות או החלטות קריירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה