מדדים ומחקרים

בעקבות המלחמה: כלכלת אוקראינה התרסקה ב-29% בשנה שעברה

בעקבות הפלישה של רוסיה לאוקראינה והמלחמה הקשה שמתחוללת במדינה, התמ"ג של אוקראינה התכווץ בשנה שעברה ב-29.1%, זאת למרות שהתחזיות ניבאו צניחה של יותר מ-30% בכלכלת המדינה
מערכת ice | 
כלכלת אוקראינה מתרסקת בעקבות המלחמה (צילום shutterstock)
בעקבות הפלישה של רוסיה לאוקראינה והמלחמה הקשה שמתחוללת במדינההתמ"ג של אוקראינה התכווץ בשנה שעברה ב-29.1%, כך על פי נתונים רשמיים שפורסמו אתמול (רביעי), זאת למרות שהתחזיות ניבאו צניחה של יותר מ-30% בכלכלת אוקראינה.
הפלישה הרוסית, שהתחילה בפברואר 2022, פגעה בתעשייה הכבדה, במערכת החשמל ובמגזרי החקלאות באוקראינה, שאיבדה שטחים רבים בדרום ובמזרח. בשלב זה לאוקראינה נותרה גישה מוגבלת בלבד לנמלים בים השחור שחיוניים לייצוא תבואה ומתכות שעמדו במרכז הכלכלה של המדינה שהתבססה על יצוא.
על פי הדו"ח שפורסם, לא הכל שחור, כאשר על פי הערכות הממשלה, התמ"ג עשוי דווקא לצמוח השנה ב-1%, בזכות השיפור במצב התחבורה ובמגזרי הקמעונאות והבנייה. אגב, מוקדם יותר השנה דיווחו במשרד הכלכלה האוקראיני כי היצוא נפל ב-2022 ב-35% לעומת שנה קודם לכן, וכי הנפח הפיזי של הייצוא צנח ב-38.4%.
בעקבות הפלישה, משלוחי התבואה של אוקראינה נפלו ל-53 מיליון טונה ב-2022 משיא של 86 מיליון טונה שנרשם ב-2021. במקביל, ייצור הפלדה התכווץ בקרוב ל-71% לאחר שמספר מפעלים מרכזיים נכבשו או נהרסו בהפצצות של הרוסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה