מדדים ומחקרים

פעילים ברשתות? כך זה עלול לפגוע בסיכויים שלכם להתקבל לעבודה

סקר חדש שערכה חברת ההיי-טק הישראלית, נטורל אינטליג'נס, חושף שעובדים בתחום הטכנולוגי והמבוקש מוכנים לוותר על אחוזי שכר אם יקבלו את האופציה לעבוד יותר מהבית. מנגד, מתברר שמגייסים בודקים את הרשתות החברתיות של המועמד לפני החתימה על החוזה
מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום Pixabay)
מאז תקופת הקורונה והחשיפה של הציבור למודל העבודה ההיברידית, מעסיקים רבים ראו את השינוי שחל בעובדים שלהם וגם במרואיינים למשרות הפתוחות. מחקר של חברת ההיי-טק הישראלית נטורל אינטליג'נס חשפה עד כמה התופעה עדיין רווחת כיום.
לפי בדיקה שנערכה בקרב 500 מנהלי גיוס ו-500 מחפשי עבודה מתברר כי עבודה מרחוק הפכה להיות תנאי ניכר וחשוב בקרב מחפשי העבודה ומנהלי הגיוס ממש לא ציפו לכך. מהסקר, שנערך בארה"ב, התגלה כי 76% ממנהלי הגיוס מאמינים כי מועמדים יסכימו להשתכר פחות כדי שיתאפשר להם לעבוד מרחוק. הנתון גבוה אף בקרב המועמדים עצמם שהעידו ב-84% שיהיו מוכנים לקבל פחות שכר עבור האפשרות לעבוד מרחוק.
כמו כן, מנהלת הגיוס של החברה, טלי כהן, העידה שמועמדים בתחום הטכנולוגי והמבוקש לא מסתפקים כיום רק ביומיים עבודה מרחוק ודורשים אף יותר. משמע, אם משרד שדורש שלושה ימי עבודה מהמשרד - לא עונה על הדרישות שלהם. עם זאת, עובדים במרבית התחומים האחרים מסתפקים מהאופציה ההיברידית המקובלת כיום בישראל.
לא רק זה, מתברר כעת כי מנהלי גיוס פונים כיום לרשתות החברתיות שלכם, לקראת הגיוס וחתימת החוזה, במטרה להסיק מסקנות על האישיות שלכם וכדי להבין אם אתם מתאימים להוויי הכללי במשרד. לפי כהן, עיסוק בנושאים בלתי הולמים ברשתות החברתיות עלולים להיות סיבה ניכרת להחלטה של המעסיק לא לגייס את העובד. הסיבה לחלק הנוסף והלא מוצהר הזה בתהליך הגיוס המודרני זו כמובן השאיפה של בית העסק למצוא עובד עם התאמה מלאה למשרד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה