מדדים ומחקרים

סובלים מכאבי ראש באותה שעה ביום? זו הסיבה לתופעה

חוקרים גילו ש-71% מהאנשים שסובלים מכאבי ראש מקבציים חווים אותם באותה שעה בכל יום. כאבי הראש צצים בדרך כלל בשעות המאוחרות של הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות. אז מה באמת גורם לתופעה והאם ניתן לפתור אותה?
מערכת ice | 
נורופן. כאב ראש ברדיו (צילום יח"צ/ צילום מסך)
אם זה מרגיש כאילו כאבי הראש שלך מפציעים באותה שעה בכל ביום, אולי משהו לא בסדר בשעון הביולוגי שלכם. מחקר חדש מגלה שלשיבושים בקצב הצירקדי של אדם יש קשר לכאבי ראש מקבציים ומיגרנות.
חוקרים גילו ש-71% מהאנשים שסובלים מכאבי ראש מקבציים חווים אותם באותה שעה בכל יום. כאבי הראש צצים בדרך כלל בשעות המאוחרות של הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות. כמו כן, כאבי ראש מקבציים הופיעו לעתים קרובות יותר במהלך האביב והסתיו.
כאשר מסתכלים על הגנים האנושיים, כאבי ראש מקבציים הציגו קשר עם ביטוי של שני גנים צירקדיים. יתרה מכך, חמישה מתוך תשעה גנים צירקדיים העלו את הסיכון לכאבי ראש מקבציים.
מחברי המחקר בדקו גם כיצד הורמונים משפיעים על כאבי ראש ומיגרנות. קורטיזול ומלטונין הם שני הורמונים שרמותיהם תלויות במקצבים הצירקדיים. התוצאות הראו שלאנשים עם כאבי ראש מקבציים היו לרוב רמות גבוהות של קורטיזול, ורמות מלטונין נמוכות יותר בהשוואה לאנשים שלא חוו כאבי ראש מסוג זה באופן קבוע.
מחצית מהאנשים עם מיגרנות תכופות (50%) הראו דפוס של התקפים שנדו סביב שעה מסוימת ביום. רוב האנשים חוו מיגרנות במהלך היום, החל משעות הבוקר המאוחרות ועד שעות הערב המוקדמות. התקפות מעטות אירעו במהלך הלילה.
למיגרנות הקשורות לשעות היום היה גם קשר לשני גנים צירקדיים. כמו כן, הצוות זיהה 110 מתוך 168 גנים הקשורים למיגרנות שמקשורים לניהול השעון הביולוגי של הגוף. ניתוח של דגימות שתן הראה שלאנשים עם מיגרנה רמות מלטונין נמוכות יותר מאשר אנשים ללא מיגרנה. נרשמו גם ירידות ברמות המלטונין במהלך התקף מיגרנה.
מגבלה אחת של המחקר הייתה שלחוקרים לא היה מידע על גורמים אחרים שיכולים להשפיע על השעונים הביולוגיים של בני אדם. לדוגמה, תרופות מסוימות והפרעה דו-קוטבית יכולים לשבש את המקצבים הצירקדיים. כמו כן, עבודה במשמרות לילה ושינה במהלך היום יכולים לשנות את הקצב הביולוגי הטבעי של האדם - מה שעלול להוביל לבעיות ברצף השינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה