מדדים ומחקרים

נופר אנרגיה מסכמת רבעון חזק: הכפילה הכנסות ממכירת חשמל

"נופר אנרגיה" פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2022 ולרבעון הרביעי ומציגה צמיחה בהיקפי הפעילות וזינוק חד בהספקי הפרויקטים
מערכת ice | 
נדב טנא (צילום אורן בירן, pixabay, unsplash)
"נופר אנרגיה" פרסמה הבוקר (חמישי) את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2022, ומציגה צמיחה בהיקפי הפעילות וזינוק חד בהספקי הפרויקטים, אך למרות זאת, רשמה ירידה בהכנסות לעומת 2021.
החברה הפעילה מסחרית מאות פרויקטים בישראל, באירופה ובארה"ב בהספק כולל של 437 מגה-ואט, ביצעה סגירות פיננסיות באיטליה ובספרד בהיקף של למעלה ממיליארד שקל, חתמה על הסכמי PPA בתעריפים גבוהים עבור 272 מגה-ואט והכפילה את הכנסותיה ממכירת חשמל.
היקף הפרויקטים המחוברים זינק ל-853 מגה-ואט, אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות בהיקף של 565 מיליון שקל. היקף הפרויקטים המצויים בהקמה גדל משמעותית ל-1,056 מגה-ואט מערכות סולאריות ול-972 מגה-ואט שעה מתקני אגירה. לחברה פרויקטים מחוברים ובהקמה בהספק כולל של 1,909 מגה-ואט מערכות סולאריות ו-993 מגה-ואט שעה מתקני אגירה, אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות של כ-1.5 מיליארד שקל.
הכנסות החברה בשנת 2022 הינן כ-342 מיליון שקל, בהשוואה ל-361 מיליון שקל בשנת 2021. החברה רושמת רווח כולל המיוחס לבעלי מניות החברה של 220 מיליון שקל, לעומת רווח של  9.5 מיליון שקל אשתקד. 
הכנסות החברה ברבעון הרביעי הינן כ-62 מיליון שקל, בהשוואה לכ-91 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 176 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-3  מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח נובע בעיקר מהכנסה חד פעמית שנבעה מהגדלת החזקות בנופר נוי אירופה אנרגיה מתחדשת, שותפות מוגבלת.
ההון העצמי של החברה הסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, והוא מהווה כ-55% מסך המאזן. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ- 737 מיליון שקל. החברה רושמת גידול בהיקף הרכוש הקבוע בכ- 1.55 מיליארד שקל. 
הרחבת הפעילות בפלטפורמות השונות ברחבי העולם: ישראל – השלמת הקמה של מאות מערכות סולאריות על גבי גגות ומאגרים והגעה להספק מחובר של 313 מגה-ואט, ותחילת הקמות של עשרות מערכות נוספות, חיבור של מערכות אגירה נוספות בישראל, והקמות של עשרות מערכות אגירה נוספות בהספק של מעל ל-200 מגה-ואט שעה.
ספרד – הפעלה מסחרית של פרויקטים בהספק 324 מגה-ואט תוך עמידה בלוחות הזמנים המקוריים של הפרויקטים, ביצוע סגירה פיננסית וחתימה על הסכמי PPA אשר מייצרים שיפור משמעותי נוסף לתוצאות החזקות של הפרויקטים, ומאפשר מיצוי של מחירי החשמל הגבוהים לצד יצירת תמהיל הכנסות מאוזן.
איטליה – תנופת הקמות של פרויקטים בהספק כולל של 192 מגה-ואט לאחר שש זכיות רצופות בהספק הגדול ביותר במכרזי מינהל החשמל האיטלקי לפרויקטי גגות בתעריפי CFD גבוהים. חתימה על הסכם מימון משמעותי בהיקף של 150 מיליון יורו ויעד של 400 מגה-ואט מחוברים ב-2025.
ארה"ב – חיזוק משמעותי של מערך ההסכמים עם קרנות ריט עתירות נדל"ן, חתימה על הסכמים עם שותפי מס ויצירת תשתית שתאפשר תנופת הקמות של פורטפוליו בהספק של 358 מגה-ואט של גגות סולאריים בתעריפי retail גבוהים תוך מקסום החלת זיכוי מס בשיעור של 30%.
רומניה – המשך פעילות ייזום ופיתוח מקומית בהיקפים משמעותיים, הגדלת פורטפוליו הפרויקטים והערכות לתחילת הקמות בהיקף של כ-600 מגה-ואט לצד השלמת הקמת פרויקט רטשסטי, המתקן הסולארי הגדול ברומניה בהספק מותקן של כ-155 מגה-ואט.
פולין – הגדלת פורטפוליו הפרויקטים לכ-600 מגה-ואט במסגרת פעילות ייזום ופיתוח מקומית בהיקפים משמעותיים, תחילת הקמות של פרויקטים בהיקף של עשרות מגה-ואטים וייזום פעילות אגירה בהיקפים משמעותיים. 
בריטניה – הגעה לפורטפוליו של מעל לג'יגה-ואט שעה, הערכות לכניסה להקמה של פרויקטי סלרהד ובאסקטון בהספק 760 מגה-ואט שעה במסגרת השותפות עם קבוצת אינטרלנד, והמשך פעילות ייזום ופיתוח של מתקני PV ואגירה נוספים בהיקפים משמעותיים.
החברה בנתה תשתית גלובאלית תומכת הכוללת 200 עובדים המתחלקים ל-7 הפלטפורמות השונות אשר בבעלותה, העוסקים בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, ניהול וסחר בחשמל ומאפשרים המשך צמיחה לצד פיקוח ובקרה על מאות הפרויקטים המצויים בפיתוח ובהקמה 
ברחבי העולם. המיקוד בסגמנטים המורכבים והמאתגרים לצד מודל הפלטפורמות וההתמחות שהחברה פיתחה במימון ובסחר בחשמל מאפשרים למקסם את ערך הפרויקטים ולהציג רווחיות גבוהה ותשואה עודפת.
בשנת 2023 החברה צפויה לבצע קפיצה משמעותית נוספת בהיקפי הפעילות לרבות הקמה של ג'יגה-ואט פרויקטים סולאריים ב-6 מדינות, הקמה של ג'יגה-ואט שעה פרויקטי אגירה, ביצוע עסקאות מימון עבור הפרויקטים שייכנסו להקמה והכפלה נוספת של ההכנסות ממכירת החשמל.
בעקבות הישגי השנה האחרונה, לרבות הזינוק החד בהיקפי הפעילות, והודות להצלחות שרשמו פלטפורמות הצמיחה של החברה במדינות השונות, החברה עדכנה מעלה את התחזיות והודיעה על תוכנית יעדים מעודכנת ל-2025: 5 ג'יגה-ואט פרויקטים סולאריים מחוברים ו-2.5 ג'יגה-ואט מתקני אגירה מחוברים אשר יניבו הכנסות שנתיות מייצור חשמל בהיקף של 2 מיליארד שקל.
נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה": "אנו מסכמים שנה יוצאת דופן במהלכה המשכנו את תנופת ההקמות, חיברנו לרשת החשמל 437 מגה-ואט, ביצענו סגירות פיננסיות בהיקף של מעל למיליארד שקל, חתמנו על הסכמי PPA בתעריפים גבוהים עבור 272 מגה-ואט, הגדלנו משמעותית את פורטפוליו הפרויקטים, הכפלנו את ההכנסות ממכירת חשמל וחיזקנו את המובילות הגלובאלית בתחומי האגירה והסחר בחשמל".
"תשתית הפלטפורמות הגלובאלית של "נופר אנרגיה" תאפשר כבר בשנה הקרובה קפיצת מדרגה משמעותית נוספת בהיקפי הפרויקטים אותם נפתח, נממן, נקים ונחבר, ובהתאם לכך עדכנו מעלה את התחזיות ותוכנית היעדים לשנים הקרובות. המיקוד בסגמנטים ובפרויקטים המאופיינים בתחכום ובמורכבות וכפועל יוצא בתשואה עודפת, לצד מודל הפלטפורמות וההתמחות שפיתחנו בתחומי האגירה, המימון והסחר בחשמל צפויים לשמר את הרווחיות הגבוהה שהחברה מציגה בפעילויותיה השונות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה