מדדים ומחקרים

על כמה תעמוד אוכלוסיית העולם ב-2100? זו התשובה המפתיעה

חוקרים מעריכים שהאוכלוסיה העולמית עשויה להגיע לשיא של כ-8.6 מיליארד ב-2050 לפני שתרד לשבעה מיליארד עד שנת 2100. התרחיש הפוטנציאלי השני נקרא הקפיצה הענקית. לפי רצף אירועים אפשרי זה אוכלוסיית העולם תגיע לשיא של כ-8.5 מיליארד בני אדם עד שנת 2040, לפני שתרד לכ-6 מיליארד עד סוף המאה
מערכת ice | 
כדור הארץ (צילום freepik)
הודו אמורה לעקוף את סין כמדינה המאוכלסת ביותר בעולם עד סוף שנת 2023, כאשר כל אחת מהן מונה יותר כ-1.4 מיליארד תושבים, כך נכתב לאחרונה בדו"ח של האו"ם, שהזהיר כי פריון גבוה יאתגר את הצמיחה הכלכלית.
אוכלוסיית העולם, המוערכת להגיע ל-8 מיליארד, עשויה לגדול ל-8.5 מיליארד בשנת 2050, ול-10.4 מיליארד בשנת 2100, ככל שקצב התמותה מואט, כך נכתב בדו"ח שפורסם ביום האוכלוסייה העולמי. אלא, שייתכן שיש גם אפשרות אחרת בתחזית עד 2100.
מחברי המחקר האחרון ניצלו מודל דינמיקה חדש שפותח, המכונה גם Earth4All, כדי לעזור להם לחקור שני תרחישים אפשריים שונים שיכולים להתרחש במהלך המאה הזו. התרחיש הראשון, שנקרא Too Little Too Late, מביא לכך שכדור הארץ ממשיך להתפתח מבחינה כלכלית באותה צורה בה התפתח ב-50 השנים האחרונות. לפי גרסה זו של האירועים, רבות מהמדינות העניות ביותר ישתחררו למעשה מהעוני הקיצוני. יתרה מכך, חוקרים מעריכים שהאוכלוסיה העולמית עשויה להגיע לשיא של כ-8.6 מיליארד ב-2050 לפני שתרד לשבעה מיליארד עד שנת 2100.
בינתיים, התרחיש הפוטנציאלי השני נקרא הקפיצה הענקית. לפי רצף אירועים אפשרי זה אוכלוסיית העולם תגיע לשיא של כ-8.5 מיליארד בני אדם עד שנת 2040, לפני שתרד לכ-6 מיליארד עד סוף המאה. עתיד זה יתאפשר רק על ידי השקעה חסרת תקדים בהקלה על העוני. ליתר דיוק, השקעות גדולות בחינוך ובבריאות, יחד עם שינויי מדיניות יוצאי דופן בנוגע לביטחון תזונתי ואנרגיה, אי שוויון ושוויון מגדרי.
גרסה זו של אירועים תוביל גם לסיום העוני הקיצוני בעוד דור (עד 2060), יחד עם השפעה ניכרת על מגמות האוכלוסייה העולמיות. חוקרים גם טוענים כי תחזיות אוכלוסיה בולטות נוספות משמשות לעתים קרובות לקטוע את החשיבות החיונית של פיתוח כלכלי מהיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה