מדדים ומחקרים

הייטק במשבר: היקף דורשי העבודה עלה ל-71.5%

דוח חדש של שירות התעסוקה חושף כי ההיי-טק בארץ נמצא במשבר בעקבות נתונים מזנקים של דורשי עבודה. במקביל, לאור הקריסה של הבנקים בארה"ב, הנתונים צפויים להחמיר
מערכת ice |  1
פיטורים (צילום shutterstock)
דוח חדש של שירות התעסוקה בנושא "דורשי עבודה" מציג משבר בענף ההייטק. על פי נתוני הדוח נמצא כי בשנה האחרונה היקף דורשי עבודה בתחום קפץ ב-71.5% ל-9,000 אנשי מקצוע וישנה הערכה כי הנתון ימשיך לעלות לאור קריסת הבנקים בארה"ב.
על פי הנתונים המשבר החל מאפריל 2022 וכעת שיעור דורשי העבודה בתחום ביחס לשאר התחומים עלה ב-3.75% באותו חודש ונכון לחודש שעבר הוא כבר עלה ל-5.85%. לצד זאת, במשרד מציינים כי הנתונים לא כוללים את ההשלכות של קריסת הבנק בשבוע שעבר ועל כן ייתכן והמצב יחמיר אף יותר עם רצף הפיטורים הצפויים בענף.
עם זאת, מצוין כי כאמור מדובר בהערכה בלבד היות שמספר העובדים בתחום ממשיך לצמוח לצד הצמיחה בדורשי העבודה. 
נתון נוס, שמובא הוא היקף הפיטורים מכלל דורשי העבודה ונתן זה עלה נכון לחודש שעבר ל-76% וניכר כי היקף ההזדמנויות לתעסוקה ירדו. כמו כן, בשקלול של נתונים אלו עם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נדמה כי חלק מהמפוטרים הצליחו למצוא תעסוקה, אך במקביל המשימה הזו נהיית יותר ויותר קשה.
האבטלה בתחום משפיעה בעיקר על אזור המרכז, בו דורשי העבודה מהווים כ-58%. כמו כן נמצא כי שיעור הנשים במסגרת דורשי העבודה עומד על 38%. ישנה הערכה כי המשבר בתחום יגלוש גם לשאר המשק, כאשר כעת זה ניכר בשיעור העולה של האבטלה בארץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מובטלים מבחירה
    מנהל תפעול 03/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתכנתים בינוניים ומטה שדורשים שכר כפול ממה ששהוקצב (בנדיבות במסגרת ההגיון) למשרה, בעוד חצי בכלל מהם לא טובים מספיק להתקבל. לפני המשבר קיבלו כל אחד והם עפים על עצמם. ירגעו ונשמח להעסיק.
    סגור