מדדים ומחקרים

טופ גאם מציגה שנה מטורפת: הרווח הנקי עלה בכ-130%

חברת טופ גאם הישראלית, מסכמת שנה בתוצאות מרשימות. ההכנסות ממכירות בשנת 2022 עלו בכ-33% לכ-44 מיליון דולר, בהשוואה לכ-33 מיליון דולר בשנת 2021. הרווח הנקי בשנת 2022 עלה בכ-130% לכ-3.6 מיליון דולר
מערכת ice | 
טופ גאם (צילום טופ גאם)
חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מסכמת היום (רביעי) שנה בתוצאות מרשימות. ההכנסות ממכירות בשנת 2022 עלו בכ-33% לכ-44 מיליון דולר, בהשוואה לכ-33 מיליון דולר בשנת 2021. תחום תוספי התזונה רשם צמיחה של כ-68%, כאשר החברה צופה המשך צמיחה מואצת גם במהלך 2023 על רקע תחילת מימוש הסכמי אספקה עם לקוחות אסטרטגיים מהותיים. 
במגזר תוספי התזונה רשמה החברה בשנת 2022 גידול של 68% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-22.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-13.4 מיליון דולר בשנת 2021. מכירות מוצרי ה-Gummiceuticals, על בסיס סיבים ללא סוכר, צמחו בשיעור של 133% ומכירות ה-Tailor Made צמחו בשיעור של 187% לעומת שנת 2021 – ביטוי להצלחת יישום האסטרטגיה של החברה.
נכון למועד הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-6.5 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של כ- 3.1 מיליון דולר בשנת 2021. במגזר פעילות הממתקים ואחר רשמה החברה בשנת 2022 צמיחה של כ-8% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-21.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-19.6 מיליון דולר בשנת 2021. הרווח הגולמי בשנת 2022 עלה בכ-54% לכ-15.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-9.8 מיליון דולר בשנת 2021. 
הרווח הנקי בשנת 2022 עלה בכ-130% לכ-3.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.5 מיליון דולר בשנת 2021. הגידול ברווח נובע מגידול ברווח הגולמי, כחלק מהצמיחה והמיקוד במגזר התוספים, וזאת למרות גידול ניכר בהוצאות המו"פ שגדלו פי 2.5 בשנת 2022 ממיליון דולר ל-2.5 מיליון דולר. הכל כחלק מהאסטרטגיה להפוך את החברה למובילה עולמית בחדשנות שהיא מקדמת.
ה-EBITDA בשנת 2022 עלה בכ-39% לכ-6.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.4 מיליון דולר בשנת 2021.  ה-EBITDA (Non-GAAP) עלה בשנת 2022 בכ-27% לכ-7.0 מיליון דולר, בהשוואה לכ-5.5 מיליון דולר בשנת 2021. 
לאור הביקושים שהחברה צופה מהלקוחות האסטרטגיים, החלה החברה בהקמת מפעל חדש שיגדיל את יכולת הייצור הקיימת של המפעל בכפי 3. נכון למועד פרסום הדוח, החברה נמצאת בעיצומן של עבודות התאמת המבנה והתקנת מערכות ותשתיות המפעל. המפעל החדש יעמוד ברגולציות מחמירות של תחום הפארמה וה-TGA, ויהיה בין המפעלים החלוצים בעולם בתחומים אלו. מדובר בחדשנות בקנה מידה עולמי אשר צפויה להקנות לחברה יתרון תחרותי משמעותי. החברה מעריכה, כי קו הייצור הראשון יהיה תפעולי במהלך הרבעון האחרון של 2023. את הקמת המפעל מוביל נשיא החברה, מר חי חיון.
על מנת להגדיל את כושר הייצור ושיפור המיקוד במגזר תוספי התזונה, וכחלק מיעדי הצמיחה במגזר הממתקים, החברה הרחיבה התקשרות עם ספק ממתקים קיים מחוץ לישראל כך שתכלול ייצור של מוצרי גומי לשוק הממתקים. הסטת יצור למפעל במיקור חוץ נעשה לאחר שנה של עבודת מטה, ובחינות איכות ושרשרת אספקה.
עוד עדכנה החברה בדוחות השנתיים, כי במהלך 2022 ציוד הבקבוק סבל מתקלות מרובות, ותפוקות נמוכות, ואשר על כן החברה לא מיצתה את המכירות המתוכננות מפעילות הביקבוק, וסבלה מהוצאות מרובות שנגרמו כתוצאה מהתקלות. נכון למועד פרסום הדוחות, הציוד עובד באופן משופר, אך עדין לא בתפוקות מירביות. החברה פועלת מול ספק קו אריזת הבקבוקים על מנת להביא את הציוד לפעילות מלאה, ובוחנת את האפשרויות שעומדות בפניה. עם זאת, החברה צופה צמיחה מואצת בתחום הביקבוק בשנת 2023.
לפני מספר חודשים, הודיעה החברה על הקמת חברת מותג לשוק הישראלי יחד עם נאופארם, אותה תנהל אילנית רוט, בעברה סמנכ"ל השיווק של טרה. הפעילות המשותפת צפויה להציג לשוק הישראלי את המגוון הרחב של מוצרי החברה תחת האיכויות הגבוהות של מערכי הפיתוח הייצור, השיווק וההפצה של טופ גאם ונאופארם.
לדברי חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם: "אנו גאים לסכם את שנת 2022 עם ביצועים חזקים בפרמטרים העסקיים ושיפור ברווחיות בכל מגזרי הפעילות. החברה צופה המשך של מגמת צמיחה המאפיינת אותה בעיקר בתחום תוספי התזונה בשורה העליונה, והמשך שיפור שיעורי הרווחיות בשורה התחתונה, וזאת למרות ההשקעות בבניית תשתיות ניהול, השקעות במו"פ ובערוצי שיווק בינלאומיים".
"צמיחת החברה הינה פועל יוצא של המשך יישום האסטרטגיה העסקית לצד השקעה בבניית תשתית ניהולית ופיתוח יכולות תפעוליות. החברה ממשיכה לפעול לפיתוח מוצרים חדשניים ומבודלים, שיעניקו ללקוחותיה האסטרטגיים ערכים מוספים. במקביל פועלת החברה לבסס מערכי שיווק והפצה גלובליים, כל זאת לצד חיזוק המותג והמיצוב הבינלאומי של החברה". 
לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "הצמיחה המואצת של החברה באה לידי ביטוי בשיפור הרווחיות בשנת 2022 בכל מגזרי פעילותה. מעבר לצמיחה הצפויה ממכירות של מוצרים קיימים ללקוחות קיימים, אנו צופים צמיחה במהלך 2023 כתוצאה מהשקת מוצרים חדשים ללקוחותינו, לצד חתימה על הסכמי אספקה והתחלת מכירות של מוצרים חדשים ללקוחות חדשים, ביניהם לקוחות משמעותיים ו-tier 1".
"אין ספק שההסכמים הללו, והסכמים נוספים דומים במהותם, עם חברות מהמובילות בעולם, מהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות של החברה. לאור תחזית הביקושים, כבר החלה החברה את הקמת מפעל חדש, אשר צפוי להיבנות בסטנדרט פארמה ולאפשר לחברה לחזק את אחיזתה בשווקים גלובליים חדשים, ואשר צפוי לשלש את יכולות היצור ולהיות תפעולי במהלך שנת 2023".
לדברי חי חיון, מייסד ונשיא החברה: "אני גאה בתוצאות המרשימות לשנת 2022 ובאופן שבו מנהלי החברה יישמו הלכה למעשה את החזון והאסטרטגיה של החברה כמובילה עולמית וחדשנית בתחומה. אנו עומלים בימים אלה על הקמתו של המפעל הנוסף בשדרות, שעל ניהולו אני אחראי באופן אישי, והוא צפוי לתת מענה לביקושים הגוברים למוצריה הייחודיים של טופ גאם, שפותחו ע"י מחלקת המו"פ שלנו".
"המפעל החדש, שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים והמתקדמים בעולם, יכיל 2 קווי יצור; האחד ישמש את מוצרי הפארמה, והשני יחזק ויגדיל את יכולת הייצור של קו הייצור הקיים. הדגש בקו הנוסף יהיה ההסמכה של TGA מהמחמירות בעולם, שייתן מענה ללקוחות במזרח הרחוק, כגון סין ואוסטרליה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה