מדדים ומחקרים

תעשיית הטבק מובילה בחדשנות ופטנטים: "שולטת בתחום מוצרי הצריכה"

דו"ח לקסיס-נקסיס מציין כי אחת מהמגמות העולמיות המובילות בשנה האחרונה היא המעבר לחלופות לעישון סיגריות, כמו סיגריות אלקטרוניות, מוצרי חימום טבק ואלטרנטיבות נוספות
מערכת ice | 
סיגריה אלקטרונית (צילום pixabay)
לקסיס-נקסיס (LexisNexis) פרסמה לאחרונה את "מומנטום החדשנות 2023: 100 החברות המובילות בעולם", הדו"ח השנתי הנחשב של החברה בוחן תעשיות וחברות המפתחות פתרונות חדשניים ותורמות להתקדמות מדעית וטכנולוגית.
הוא בודק את קצב התפתחות הטכנולוגיה ומספק ניתוח ותובנות סביב קניין רוחני וחדשנות, כאשר המתודולוגיה שלו מתבססת על ניתוח מדדי נכסי פטנטים מגובי מדע והערכת איכותם וביצועיהם לרבות חוזק תיק הקניין הרוחני שלהם בשנתיים האחרונות.
על ידי ניתוח הדינמיקה העולמית של הפיתוחים הטכנולוגיים הוא מעריך את הפוטנציאל להוביל המצאות נוספות מצד בעלי פטנטים ביחס לעמיתיהם בקטגוריות מובילות כמו: תרופות, מוצרי צריכה, טכנולוגיות מידע ועוד. לבסוף, הוא מציין את 100 החברות המובילות בעולם, המקדמות פתרונות חדשניים לאתגרים של היום ומניחות את היסודות לקניין רוחני ולפריצות דרך נוספות בעתיד, בכל מגזרי התעשייה. בדו"ח ניתן למצוא חברות מוכרות מתעשיית הפרמבצטיקה כמו פייזר, סאנופי או ג'ונסון אנד ג'ונסון לצד חברות טכנולוגיות כמו אפל, אמאזון או סמסונג ומוצרי צריכה כמו פרוקטר אנד גמבל, נייק וחברות מוכרות נוספות בתחומים רבים.
מעבר למתן אמת מידה להתקדמות בחדשנות, הדו"ח כולל צלילות עמוקות לשלוש תעשיות המשמשות כתיאורי מקרה לחדשנות מגוונת וזריזה: תעשיית הכימיקלים והחומרים, חברות טכנולוגיה רפואיות ותעשיית הטבק, אשר עבורה "חדשנות היא עניין של הישרדות, כאשר הרגלי הצריכה והרגולטורים מתנגדים יותר ויותר לשימוש בטבק מסורתי".
אחת מהמגמות העולמיות הללו היא המעבר לחלופות לעישון סיגריות, כמו סיגריות אלקטרוניות, מוצרי חימום טבק ואלטרנטיבות נוספות, מגמה המתחזקת בצורה משמעותית בשנים האחרונות, מה שמסביר את החדשנות בתחום מוצרי הצריכה.
בדו"ח שהתפרסם בשנה שעברה הוזכרה תעשיית הטבק בתחום מוצרי הצריכה לצד חברות כמו: נסטלה, נייק וקבוצת CJ, אך השנה ציינו מחברי הדו"ח כי "תעשיית הטבק שולטת בתחום מוצרי הצריכה" מבחינת חדשנות ופטנטים.
הדו"ח מציין את פיליפ מוריס אינטרנשיונל (סימול בבורסה: PM), זו השנה השנייה ברציפות. החברה, שהשקיעה בקידום חדשנות למעלה מ-10.5 מיליארד דולר עד כה, פיתחה חלופות טכנולוגיות מתקדמות לעישון סיגריות (מערכת חימום טבק בשם אייקוס IQOS® בליווי יחידות היטס HEETS®) המעוגנת בפטנטים רבים, וקיבלה היתר שיווק בארה"ב מה-FDA. כיום, החברה מתפתחת גם בכיוונים אחרים ומשקיעה בחברות מתחומי הטכנולוגיה, התרופות והציוד הרפואי.
הקצב המהיר ביותר של חדשנות נרשם במספר קטגוריות: קטגוריית התרופות, טכנולוגיות המידע (IT), כימיקלים וחומרים, וקטגוריית האלקטרוניקה והמוליכים למחצה. קצב זה מיוחס להשלכות המתמשכות של מגפת הקורונה ולהזדקנות האוכלוסייה העולמית, היוצרות ביקוש לטיפולים חדשים ומניעות חדשנות. גם תחום טכנולוגיות המידע מונע על ידי האימוץ הדיגיטלי שדורבן על ידי המגיפה. תחום המוליכים למחצה, מטפל בצווארי בקבוק של אספקה ומפתח טכנולוגיות המשולבות בטיפול בבעיות גלובליות כמו שינויי אקלים (כגון השבבים בכלי רכב חשמליים).
ארה"ב מיוצגת בדו"ח יותר מכל מדינה אחרת, עם טכנולוגיות מידע וטכנולוגיות רפואיות. לעומת זאת, סין וקוריאה ממשיכות לבנות על החוזקות המסורתיות שלהן בתחום האלקטרוניקה ובתעשיית הכימיקלים והחומרים.
"הדו"ח מראה שכאשר מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים, רוח החדשנות יכולה להפוך מצוקה להזדמנויות ומכשולים להצלחה ארוכת טווח", אמר מרקו ריכטר מלקסיס-נקסיס. "אנו מברכים כל אחת מהחברות בדו"ח ומצפים לראות כיצד החידושים שלהן מתפתחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה