מדדים ומחקרים

גברים שימו לב: כך נישואים יכולים להאריך את חייכם

מחקר חדש חושף כי הבחירה בחיי נישואים עבור גברים עשויה להאריך את חייהם בחמש שנים, אם אובחנו במחלת לב. הגברים הרווקים לעומת זאת חשופים לעתיד הרבה יותר עגום
מערכת ice |  3
חתונה (צילום freepik)
אף שמרבית הצעירים כיום נוטים להתמסד בגיל הרבה יותר מאוחר ממה שהיה מקובל בעבר, ייתכן כי הדבר עשוי להשתנות אם הגברים בפרט יגלו על היתרונות הבריאותיים שטמונים בחיי הנישואים. 
מחקר חדש גילה כי יש קשר בין מערכת היחסים של הגבר לבין מצבו הרפואי ובפרט מצב הלב שלו. משמע, נמצא כי גברים שמעולם לא נישאו ובחרו להיוותר רווקים כל חייהם הם בעלי הסיכוי הכפול למות תוך חמש שנים מהרגע שאובחנו במחלות לב, וזאת ביחס לגברים ונשים שבחרו להתחתן.
הניסוי כלל קרוב ל-7 אלף משתתפים אמריקאים בגילים 45-84. 10 שנים תוך המחקר כ-94 מהם קיבלו אבחנה של מחלת לב. בבחינה של החולים הללו במשך של כמעט חמש שנים נוספות נמצא כאמור כי הגברים שלא נישאו עשויים למות יותר מהר מחבריהם הנשואים, הגרושים והאלמנים. בעניין הנשים לא נמצא הבדל ביחס לסטטוס האישי.
למרות הממצאים, החוקרים מעידים כי עדיין נדרשות בדיקות נוספות כדי להבין לגמרי למה קיים ההבדל. עם זאת, הם מעריכים כי כנראה יש קשר לתחושות הבדידות והניתוק שאותם גברים רווקים עשויים לחוש במהלך חייהם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זוגיות מאושרת ויציבה
    מילה 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחקר רק על אלה שיש להם חיי זוגיות מאושרת ויציבה אחרת זה צרות מחלות ומוות בטרם עת.
    סגור
  • 2.
    ולמי ששאל- באופן פרדוקסלי נישואין מקצרים חיי נשים... (ל"ת)
    עין 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ויש גם הרבה חסרונות
    יפתח 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוצאות כספיות גבוהות יותר דאגות ו אחריות על חיים של הילדים והאישה. יציאה לפנסיה בגיל יותר מבוגר ועוד. אולי חיי זוגיות טובים יותר אבל לא בטוח שנשיאוין . וכמובן שלא נדבר על אחוזי גירושין גבוהים ו ההשלכות לבני הזוג והילדים.
    סגור