מדדים ומחקרים

הסיבה מאחורי מחלת הכבד השכיחה ביותר בעולם

חוקרים מצאו שהאשם העיקרי הוא היווצרות "קמטים" באזורים בהם התאים מחזיקים ב-DNA שלנו; מחקרים קודמים קשרו את אותם "קמטים" למחלות מטבוליות אחרות כמו סוכרת והזדקנות מואצת.
מערכת ice | 
אחות בבית חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
במחקר שיצא לאור היום (שלישי), חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וירג'יניה הצליחו לגלות את הגורם העיקרי למחלת הכבד השומני שאינה נובעת מצריכת אלכוהול (NAFLD), מחלת הכבד השכיחה ביותר בעולם. 
NAFLD בעיקר מתאפיינת בהצטברות שומן באיבר, למרות צריכה נמוכה של אלכוהול בקרב החולים. אמנם ישנם גורמי סיכון מסוימים המגבירים את הסיכון למחלה - השמנת יתר, כולסטרול גבוה, סוכרת מסוג 2 - אך מעולם לא היה הסבר ברור מה גורם למחלה מלכתחילה. כיום אין טיפול במחלה. 
החוקרים מצאו שהאשם העיקרי הוא היווצרות "קמטים" באזורים בתאים המחזיקים ב-DNA שלנו. מחקרים קודמים קשרו את אותם "קמטים" למחלות מטבוליות אחרות כמו סוכרת והזדקנות מואצת.
הממצאים האחרונים עשויים לפנות את הדרך לטיפול ואולי אפילו להאט את תהליך ההזדקנות. זה עשוי גם להסביר מדוע חלק מהצעירים מפתחים NAFLD, כאשר רוב המקרים מתפתחים בדרך כלל לאחר גיל 70.
צורת טיפול אחת שהחוקרים כרגע בוחנים היא הנדסת וירוסים כדי לספק חלבונים מסוימים לכבד כדי להחליק את ה-"קמטים". משטח לא מקומט יחזיר, בתקווה, את התא למצב בריא עם פעילות גנים תקינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה