מדדים ומחקרים

רעידת האדמה והחשש בישראל: זה הנושא הכי חם ברשת השבוע

למעלה מ-20 אלף איש נספו בטורקיה ובסוריה ברעידות האדמה הקשות שהתחוללו בתחילת השבוע והורגשו גם בישראל, מה שמטבע הדברים הפך לנושא הכי מדובר ברשת. אלו המספרים
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
ארבעה ימים חלפו מאז רעידות האדמה הקשות בטורקיה ובסוריה שגבתה את חייהם של למעלה מ-20 אלף בני אדם, והמספר הסופי עדיין לא ידוע. זה היה הנושא המדובר בעולם השבוע, ובאופן טבעי הרעידות שהורגשו גם בישראל, הפכו לנושא הכי מדובר השבוע ברשת.
 
@assiazar1

שלוש ורבע בבוקר. רעידת אדמה בישראל. תראו הכדור פורח 😣😣😣

♬ Amityville Horror - Scary Halloween Sound Effects - Halloween Sound Effects
על פי נתוני חברת סקופר, המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות נמנו ברשת בישראל 11,642 דיונים אודות רעידות האדמה, 43,748 שיחות ולא פחות מ-328,605 לייקים בנושא.
רעידת האדמה הראשונה הורגשה בלילה בין ראשון לשני בעוצמה של 7.8 בסולם מגניטודה לפי מומנט. מוקד הרעידה היה בדרום טורקיה, מערבית לעיר גזיאנטפ, בקצהו הצפוני של הבקע הסורי-אפריקני, בעומק של 17.9 ק"מ.
 
@danielamram22 היה רעידת אדמה כרגע בישראל. #פוריו #דניאלעמרם #דניאלעמרםללאצנזורה #פיס ♬ News - AShamaluevMusic
הרעידה השניה הורגשה לאחר כ-9 שעות בצהרי יום שני, והפעם בעוצמה של כ-7.5. בנוסף לשני הרעשים הגדולים, התרחשה סדרה של רעידות אדמה חלשות יותר לאורך קו השבר. הרעידות הורגשו גם בלבנון, בקפריסין, ביוון, ברוסיה, ברומניה, בגאורגיה, בעיראק, בירדן, במצרים ובישראל.
נכון לאמש (חמישי) הודיע נשיא טורקיה ארדואן שמספר ההרוגים במדינה עלה ל-16,546 ושיותר מ-66 אלף נפצעו, אולם ישנם עוד אלפי נעדרים הקבורים בהריסות. בסוריה נהרגו נכון לאמש כ-3,500 איש ונפצעו עוד אלפים. מניין ההרוגים בשתי המדינות יחד נע סביב 20 אלף וכאמור עוד יעלה.
 
ואי אפשר בלי הזווית הישראלית והחשש על פי הערכות המומחים, שרעידת אשמה משמעותית בישראל בוא תבוא. ולאור חוסר המוכנות ועשרות אלפי הבניינים הישנים שאינם ערוכים לרעידה כזו, ועדת החקירה הבאה כבר יכולה להתמנות מעכשיו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה