מדדים ומחקרים

הבורסה חשפה: אלו החברות שנכנסו למדדים היוקרתיים

חברות האנרגיה המתחדשת מסתערות על המדדים היוקרתיים, גם במדד ת"א 35 וגם ת"א 125. שופרסל עדיין לא חזרה למדד המוביל, ואלו חברות הודחו בעדכון החצי שנתי? כל הפרטים
מערכת ice | 
מניות (צילום shutterstock)
העדכון החצי שנתי של הבורסה בתל אביב פורסם שבוע שעבר ועמו גם הבשורות הטובות וגם הקשות עבור כמה חברות שהתבשרו על כניסה או יציאה מהמדדים היוקרתיים של הבורסה.
כניסה למדד בורסה הוא אירוע משמעותי לכל חברה ציבורית ומעבר לכך היא משמעותית לבעלי המניות בה, לבנקים וכן הלאה. אז אם נזקק את הדברים הרי שחברה שנכנסת למדד יוקרתי בסדר גודל של מדד ת"א 35, הרי שהיא שווה הרבה כסף לבעלי המניות ומעבר לכך: היא משדרת המון יוקרה לשוק שבו יוקרה שווה כסף.
בעדכון הקודם, ביולי 2022, היה זה יצחק תשובה שחגג את כניסתן של שתי חברות שלו למדד היוקרתי ביותר של הבורסה - מדד ת"א 35, כאשר קבוצת דלק וניו-מד נכנסו יחד עם המתחרה אנרג'יאן. מהצד השני: שופרסל חטפה את המכה לאחר הדו"ח הכספי החלש שהציגה, והודחה למדד ת"א 90.
הפעם השינויים היו פחות דרמטיים כאשר במדד ת"א 35 נכנסה חברה אחת בלבד במקומה של אחרת. אנלייט חווה תקופה טובה לאחרונה לאחר הסכמים עם ניומד אנרג'י של תשובה. בנוסף, בחודש יולי האחרון חברת האנרגיה המתחדשת הגישה תשקיף לקראת הנפקה בארה"ב. מספר חודשים לאחר מכן החברה עשתה צעד נוסף לכיוון זה עם הגשת תשקיף לרשות ניירות הערך בארה"ב ובמסגרתו היא שואפת לגייס לפחות 200 מיליון דולר בעת ההנפקה הראשונה. כניסתה של אנלייט באה על חשבונה של מי שיצאה מהמדד - חברת הביו-פארמה הבינלאומית,  אופקו הלת', 
בגזרת מדד ת"א 125 נערכו שינויים רבים יותר, כאשר לא פחות מ-6 חברות הודחו מהמדד היוקרתי: דלתא מותגים, לאונרדו די.אר.אס, מלם תים, מספנות ישראל ופולירם. הנכנסות: אורמד, חברת האנרגיה אפולו פאוור, לפידות קפטיל ומשק אנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה