מדדים ומחקרים

עכשיו זה רשמי: נישואים בריאים יותר לגברים ויאריכו את החיים שלכם

מחקר חדש חושף את הקשר העמוק בין חיי נישואים לבין בריאות האדם ואפילו אריכות ימים - האם זה אומר שהרווקים צריכים למהר לחופה השנה?
מערכת ice |  4
חתונה (צילום freepik)
אף שקצב הגירושים במדינות מערביות רבות בעולם הולך וגובר, מחקר חברתי חדש חושף שחיי הנישואים דווקא בריאים יותר לאדם ממה שחשבנו, בכמה גזרות. אז לכבוד השנה החדשה שרק החלה ייתכן וזה עוד משהו שתרצו להוסיף לרשימת היעדים ל-2023.
צוות של שלוש חוקרות ניסה לברר כיצד מערכות יחסים יכולות להשפיע על בריאות האדם וכיצד בני הזוג שלנו יכולים להשפיע עלינו בגזרה זו. עד כה נבדקו רק זוגות של גברים ונשים ולא זוגות חד מיניים, אך גם מחקרים באופי זה החלו את פעילותם לאחרונה.
אחת התאוריות של של החוקרות היא כי יש קשר ישיר בין נישואים לבריאות שלנו היות ומדובר באקט של בחירה בלתי מודעת. משמע, נמצא כי אנשים עשירים ובריאים יותר מהממוצע לא רק שיתחתנו יותר מאחרים, אלא הם גם ימצאו פרטנרים עשירים ובריאים מעל הממוצע גם כן. עם זאת, אנשים עם בריאות ירודה יותר ועושר ממוצע לא יתחתנו באותו היקף.
כמו כן, נמצא שחיי נישואים תורמים לתחושה של שייכות, מגבירים הזדמנויות של פגישות חברתיות ומפחיתים בתחושות בדידות. התערבבות חברתית היא זו שתורמת לבריאות האדם ומפחיתה לחצים, מחלות לצד ואפילו מקרי התאבדות.
קשר נוסף בין נישואים לבריאות נמצא בהשלכות של בדידות לדלקתיות בגוף, או יותר נכון לדרך בה הגוף מגיב למחלות ופציעות. נמצא כי דלקתיות, בעודה נחוצה להבראה, הופכת לכרונית דווקא אצל אלו שנשארים רווקים.
כמו כן, נושא המגדר משחק תפקיד חשוב. מתברר כי בקרב זוגות של גבר ואישה, האישה תהיה בעלת נטייה גבוהה יותר לחלות בעוד שהגבר יהיה בריא יותר. כמו כן, במקרים בהם ישנה תקשורת לקויה אצל הזוג, הגבר לא יחווה דלקתיות בגוף כלל, בעוד שהאישה כן.
נתון מעניין נוסף מציג כי זוגות נשואים חיים שניים יותר מאשר רווקים. מחקר אחר מחקר מוצא כי שזוגות נשואים מנהלים אורח חיים בריא תזונתית, נוטים לעשן ולשתות פחות אלכוהול - מה שעוזר להסביר את הנתונים. עם זאת, דווקא הגבר הוא זה שיחיה יותר זמן מהאישה. החוקרים מעריכים כי מדובר בנטייה של האישה לדאוג גם לבעלה מבחינה בריאותית, בעוד שהגבר נוטה לכך פחות.
נתונים אלו מציגים את החשיבות בנישואים שוויוניים. משמע, כאשר נשים נוטות לדאוג יותר לחיי המשפחה הכלליים - בריאותן תהיה ירודה יותר מזו של הגבר. יתרה מכך נשים אלו נוטות לבסס את הזהות שלהן במסגרת אותה מערכת יחסים ולא בתור אישה עצמאית. 
בהתאם לנתונים הללו האם זה אומר שרווקים חייבים להתחתן? ובכן ממש לא ורווקים יכולים לנהל חיים בריאים באמצעות יצירת קשרים חברתיים והפחתה בלחצים בחיי היום-יום.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מלחמת המינים
    חחח 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גברים מרווחים מנישואין, נשים מפסידות. עד עכשיו לא היתה לנשים ברירה. עכשיו נשים מתחתנות פחות ופחות, והן גם לרוב הגורם לגירושין, ואז נוצרים אינסלים.
    סגור
  • 3.
    לא רלוונטי
    לא רלוונטי 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא אם תתחתן עם פולניה ואז בטוח לא תאריך חיים! בעיקרון אתה ממש תחכה ותצפה למוות....ועדיין לא פגשתי מישהו שהיה נשוי לפולניה ונשאר בחיים כדי לספר...
    סגור
  • 2.
    חתונה מוזרה
    מישהו 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן, אבל זה נהיה כבר ממש בלתי- אפשרי בעליל להתחתן במדינה המטורפת הזו אז לא- צריך בהכרח, פשוט לא- תמיד חייבים עם כול- הכבוד.
    סגור
  • 1.
    מחקר של רווקות זקנות! רווקים עם חברים- יאריכו חיים! (ל"ת)
    סוקרטס 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור