מדדים ומחקרים

בדוק: המיץ הזה מגביר משמעותית את כוח השרירים בזמן האימון

מחקר חדש מצביע על כך שחובבי כושר צריכים להוסיף פריט חדש לרשימת הקניות שלהם לאחר האימון - מיץ סלק
מערכת ice | 
אימון בחדר כושר (צילום freepik)
אינספור אנשים מבלים שעות רבות בחדר הכושר במרדף אחר שרירים חזקים יותר. עבור רבים, הם עוקבים אחר הפעלות אלו על ידי צריכת הרבה חלבון כדי לקדם התאוששות וצמיחה של השרירים. אולם כעת, ממצאים מרתקים מצביעים על כך שחובבי כושר צריכים להוסיף פריט חדש לרשימת הקניות שלהם לאחר האימון - מיץ סלק.
מדענים מאוניברסיטת אקסטר מדווחים כי צריכת חנקה תזונתית, שהיא המולקולה הפעילה שנמצאת במיץ סלק, יכולה להגביר משמעותית את כוח השרירים בזמן פעילות גופנית.
זה ממש לא סוד שחנקה תזונתית טובה לכושר. מחקרים מצאו שזה גם מגביר את הסיבולת וגם משפר פעילות גופנית בעצימות גבוהה. עם זאת, המדע המודרני עדיין לא הבין מדוע זה קורה, כמו גם כיצד הגוף שלנו ממיר חנקה תזונתית לחנקן תחמוצת עבור התאים שלנו.
במרדף אחר הבהירות, הצוות מאוניברסיטת אקסטר והמכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב עקבו אחר התפלגות החנקה הנבלעת על פני רוק, דם, שרירים ושתן שנלקחו מ-10 מתנדבים בריאים. כל אדם היה צריך גם לבצע תרגילי רגליים מקסימליים. הצוות עשה זאת כדי לגלות היכן בדיוק בגוף פועל החנקתי התזונתי, מה שיכול לתת רמזים לגבי המנגנונים הפועלים.
לאחר שחלפה שעה לאחר צריכת החנקה, המשתתפים נאלצו לבצע 60 התכווצויות של שריר הארבע ראשי, שריר הירך המופעל תוך כדי יישור הברך, בעוצמה מרבית למשך חמש דקות תוך שימוש במכשיר אימון. זה הוביל לעלייה משמעותית שנצפתה ברמות החנקה בשריר. במהלך פעילות גופנית, מחברי המחקר ציינו כי הגברת החנקה הזו גרמה לעלייה בכוח השריר השווה לשבעה אחוזים, בהשוואה לזמן שבו המשתתפים צרכו פלצבו.
"המחקר שלנו כבר סיפק כמות גדולה של עדויות על התכונות המשפרות את הביצועים של חנקתי תזונתיים, שנמצא בדרך כלל במיץ סלק. למרבה הפלא, המחקר האחרון הזה מספק את הראיות הטובות ביותר עד כה על המנגנונים שמאחורי הסיבה לכך שחנקתי תזונתיים משפר את ביצועי השרירים האנושיים", מסביר אנדי ג'ונס, פרופסור לפיזיולוגיה יישומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה