מדדים ומחקרים

האם הכסף בדרך להיות יותר יקר מזהב?

"כאשר מחירי הכסף עולים, זה לא שמכרות הכסף יכולים להגדיל את הייצור", אומרים אנליסטים וצופים התייקרות משמעותית של המתכת השנה
מערכת ice |  3
טבעות כסף וזהב (צילום נתי שוחט פלאש90)
מחירי מתכת הכסף עשויים להגיע לשיא של תשע שנים של 30 דולר לאונקיה השנה - ואולי יעלו על מחירי הזהב. מחסור באספקה של כסף, כמו גם הנטייה שלו לביצועים טובים יותר מזהב בתקופות של אינפלציה גבוהה, הם גורמי מפתח התומכים בתחזית, כך אמרו אנליסטים ל-CNBC.
הפעם האחרונה שבה כסף נגע ברמות של 30 דולר לאונקיה הייתה בפברואר 2013, על פי נתוני המחירים של Refinitiv. "כסף סיפק באופן היסטורי רווחים של קרוב ל-20% בשנה בשנים שהאינפלציה גבוהה. בהתחשב ברקורד הזה, וכמה כסף זול נשאר ביחס לזהב, זה לא יפתיע לראות כסף מתקדם לכיוון $30 לאונקיה השנה, אם כי זה כנראה יגרור התנגדות משמעותית", אמרה ג'ני סימפסון, מנכ"לית ABC Bullion.
מחירי הכסף הגיעו לשיא של 49.45 דולר ב-1980 על רקע קצב אינפלציה של 13.5%, עלייה של כ-4 דולר ב-1976, כאשר שיעור האינפלציה היה קריר יותר ועמד על 5.7%.
המתכת היקרה נסחרה לאחרונה ב-24.02 דולר לאונקיה, על רקע אינפלציה של 6.5%.
מחסור בכסף
"כסף נמצא במחסור...ויש ירידה בולטת במניות הפיזיות הזמינות המוחזקות במרכזים של ניו יורק ולונדון, יותר ממה שניתן לראות בזהב", אמרה ניקי שילס, ראש אסטרטגיית מתכות בחברת המתכות היקרות MKS PAMP.

שילס הוסיפה כי הכסף צפוי לרשום גירעונות של יותר מ-100 מיליון אונקיות במהלך חמש השנים הקרובות, כאשר הביקוש התעשייתי מדרבן את ההיצע ההדוק. "הפלח הגדול ביותר של הביקוש לכסף הוא תעשייתי, מה שמשתווה לכמעט 50% מסך הביקוש".
הביקוש הזה צפוי לגדול ביותר מ-15% בחמש השנים הקרובות, אמרה, תלוי בביקוש תעשייתי מיישומי רכב ואלקטרוניקה. נזכיר כי כסף הוא חומר נפוץ בייצור של מכוניות, פאנלים סולאריים, תכשיטים ואלקטרוניקה.
גם ממכרות הכסף לא מגיע מסר שונה. "הגענו לשיא אספקת הכסף לפני כחמש, שש שנים. ייצור הכסף על בסיס עולמי למעשה ירד, ואנחנו לא רואים כל כך הרבה כסף שהופק מהמכרות", אמר רנדי סמולווד, נשיא Wheaton Precious Metals.
על פי קבוצת הסחר The Silver Institute, אספקת הכסף ממכרות ב-2022 הייתה 843.2 מיליון אונקיות, מה שלא מתקרב לשיא של העשור של 900 מיליון אונקיות ב-2016. היצע הכסף, המיוצר ברובו כתוצר לוואי של מכרות עופרת-אבץ, נחושת וזהב, אינו מגיב בדרך כלל כל כך מהר לביקוש.
"כאשר מחירי הכסף עולים, זה לא שמכרות הכסף יכולים להגדיל את הייצור, כי מכרות הכסף מספקים רק כ-25% מהכסף", אמר סמולווד והוסיף כי השוק מסתמך לעתים קרובות על מכרות עופרת-אבץ כדי לספק את המחיר הגבוה יותר. 
עם זאת, הוא טוען שלמרות שלא יהיה מפתיע לראות כסף נוגע ב-30 דולר לאונקיה, הוא לא חושב שהמחיר הזה יחזיק מעמד. הוא צופה שהמחירים "יישארו בנוחות מעל 20 דולר לאונקיה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה לא מקצועית איך הכסף יעלה על ערך הזהב ? (ל"ת)
    חזקל 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יחסי
    כפיר 03/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכסף יעלה פחות מהזהב אבל הוא יעלה כפול ממחירו אז בהשקעה הוא יהיה יקר ממחירו היום
    סגור
  • בעבר לכסף היה יותר ערך
    כפיר 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום אין לכסף ערך אבל ביום שהוא יגמר כי מזלזלים בערך שלו אז הוא יעלה פיתאום כי המחיר שלו זול אז הוא ניחטף אים יהיה חוסר המחיר יהיה שונה שהביקוש יעלה מעל מה שמצליחים לימצוא המחיר יעלה
    סגור