מדדים ומחקרים

ריטלין זה לחלשים: הדרכים להתמודד עם בעיות קשת וריכוז

הפרעות הקשב והריכוז פוגעות בילדים בצורה משמעותית, אך גם במבוגרים, כשהערכות של העמותה הישראלית  לקשב שפורסם, עולה כי  המשק מפסיד 1.1 מיליארד שקלים בשנה בגלל הבעיות הללו. אחד הפתרונות הידועים הוא צריכת כדורי ריטלין, אך ישנן עוד שיטות להתמודד עם כך
מערכת ice | 
לימודים מהבית (צילום pexels)
בעיות קשב וריכוז הופכות ליותר ויותר נפוצות בשנים האחרונות וילדים רבים, ולא רק, חווים על בשרם את הקושי בלימודים. אחת הדרכים שבוחרים להתמודד איתה היא לקיחת כדורי ריטלין, שבמקרים מסוימים גורמים לתופעות לוואי לא נעימות ולתלותיות.
מחקר שערכה העמותה הישראלית לקשב שפורסם בשבוע שעבר, עולים נתונים הנוגעים למי שמתמודד עם הבעיה, אבל לא מטופל: מבוגרים שאינם מטופלים ירוויחו בממוצע 2,100 שקלים פחות, הסיכוי להיות מובטלים גדל פי 4 וגם הסיכוי להיות מפוטרים גדל פי 4. כשהם לא משתתפים בשוק העבודה - המשק מפסיד 1.1 מיליארד שקלים בשנה. 
ד"ר טוהר ריגלר, מומחה בנורולוגיית ילדים כללית במחוז שרון שומרון, הסביר ל-N12 אילו דברים ניתן לעשות על מנת להקטין את ההשפעה של בעיית הקשב והריכוז: "לשבת בשורה הראשונה, לתת להם מנוחה, לתת הפסקות, לתת משימות קצרות וברורות, אבל בסופו של דבר, מה שהכי הוכח מחקרית שיכול לעזור לטיפול זה טיפול תרופתי".
פרופ' גיל זלצמן, פסיכיאטר ילדים ונוער, מנהל המרכז לבריאות הנפש גהה הציע עוד פתרון שעשוי לצמצם את השימוש בתרופות. "אם נוכל לאפשר למידה בכיתות של 20 ילדים, עם אפשרות לצאת החוצה להתאווררות מדי פעם ולא רק אחרי שעתיים, נוכל אולי להפחית במינון התרופות".
לצד פתרונות של אנשי המקצוע, ניתן למצוא שיטות חדשות המוצעות לטיפול. כך למשל, שיטת ה"קוג-פאן" (תפקוד קוגניטיבי) פותחה באוניברסיטה העברית ומבוססת על ראיות שנאספו בלא מעט מחקרים, מנסה תוך ליווי אישי לעזור למטופלים להתגבר על הקשיים. שיטה נוספת שפותחה באוניברסיטת תל אביב היא "סי-פט", שמטפלת לא רק בקשב, אלא גם ביכולות הלמידה בהתנהגות היום-יומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה