מדדים ומחקרים

אופטימיות זהירה? חוקרים קובעים - הציפיות שלכם גורמות לחרדה

מחקר חדש שנעשה בקרב סטודנטים חושף שאופטימיות, זהירה או לא, דווקא תאזן יותר הנפש, בעוד שהצבת יעדים נמוכים עבור עצמנו עלולה להוביל בהמשך החיים לדיכאון וחרדה
מערכת ice | 
דיכאון (צילום pexels)
העולם, כך אומרים, נחלק לשניים: האופטימיים והפסימיים. מחקר חדש שנעשה במיאמי, ארה"ב, חושף שהשקפות העולם הללו הן בעלות השפעה רבה על מצב הרוח שלנו וכמובן על המצב הנפשי שלנו. 
החוקר הראשי, אהרון הלר, אומר כי כולנו בונים ציפיות כלשהן, אפילו באופן בלתי מודע. לכך הוא הוסיף: "כשהציפיות שלנו מתבררות כשגויות הם נהיות לנקודת מפנה מלמדת שעוזרת לייצר ציפיות מותאמות יותר לעתיד". בעוד שמחקרים קודמים ניתחו תוצאות של ציפיות במסגרת מדעית ובמעבדה, הלר לקח את הניסוי שלו לחדר הכיתות.
סטודנטים באוניברסיטה בה נערך המחקר העידו טרם מבחן בכימיה כמה הם מצפים לקבל מאפס עד מאה. הציפיות היו כי רבים יהיו יחסית אופטימיים. ואכן, מרבית הסטודנטים היו דיי אופטימיים. יתרה מכך, הם אף למדו יותר טוב כשהם הצליחו, לעומת הפעמים בה כשלו. 
לעומתם, קבוצה אחרת של תלמידים הייתה פסימית באופן עקבי, לאורך כל הסמסטר: "שהאופטימיים חוו נפילה קטנה הם עידנו את הציפיות שלהם, אך הם לא שינו זאת בהרבה ונשארו אופטימיים. הסטודנטים שהיו יותר פסימיים נטו לצפות שהם יקבלו ציון גרוע , אפילו אם הציון הקודם שלהם היה יותר גבוה ממה שציפו לו". כך, אומר הלר, הם היו פחות מדויקות בציפיות לעומת תוצאות ביחס לקבוצה האופטימית. 
יתרה מכך, הציפיות הללו עזרו להלר להבין מי מהתלמידים עלול לחוות מצבי חרדה בהמשך החיים וכך הוא מקווה לגלות מדוע סטודנטים בתארים מתקדמים בוחרים לנטוש את הלימודים כל כך מהר. הוא מסכם כי התאמת הציפות באופן מאוזן למציאות מסייע במניעה של חרדות ודיכאונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה