מדדים ומחקרים

פסקת ההתגברות והעיתוי המשונה: זה הנושא הכי חם ברשת השבוע

השבוע שר המשפטים, יריב לוין, פרסם את מתווה הרפורמה המשפטית שלו והדבר הביא לבלגן ברחובות - וברשת. העיתוי, ביטול עילת הסבירות ופסקת ההתגברות ועוד היו הנושא הכי חם ברשת השבוע
מערכת ice | 
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שבוע שלישי ברציפות שנושא פוליטי מככב בתור הנושא המדובר ביותר ברשתות. לאחר שהקמת הממשלה והחלטותיו השונות של איתמר בן גביר העסיקו את הציבור הישראלי, השבוע תשומת הלב הופנתה לרפורמה המשפטית שהוצגה על ידי שר המשפטים החדש, יריב לוין.
מתווה הרפורמה הביא לפרונט חלק עיקרי ממה שרבים חששו ממנו ובעיתוי מעניין במיוחד - יום לפני תחילת הדיון של בג"צ בנושא דרעי. נושאי ביטול פסקת ההתגברות ועילת הסבירות הביאו ל-31,858 דיונים, מתוכם 16,252 שיחות ו-211,259 לייקים - כך על פי חברת סקופר, המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות. 
הרעש ברשת החל כבר בשבת בעקבות מחאת הענק בתל אביב ועם תגובתו של שופט העבר, אהרן ברק לרפורמה המשפטית. פחות מיממה לאחר מכן חבר הכנסת עמיחי שיקלי צייץ תגובה לשני המקרים.
היו אלו שגם הגיבו נרחבות ספציפית לדבריו של ברק. ביניהם עיתונאי חדשות 12 עמית סגל, שהבהיר כי אינו מסכים עם דבריו של השופט בדימוס.

במחנה הנגדי יצאו כמובן נגד הרפורמה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד וחברת הכנסת מירב כהן שניהם דיברו בפומבי נגד המתווה. לפיד אף האמין כי יש קשר בין עיתוי פרסום המתווה לבין הדיון בנושא מינוי דרעי בבג"צ.
@meiravcohen26 התכנית של לוין היא לא רפורמה - היא פגיעה באזרחים. #בגצ #ישראל #כנסת #דמוקרטיה #ביתהמשפט #הפיכה #ביבי #לוין #parlament #כאן11 ♬ צליל מקורי - Meirav Cohen מירב כהן

אמש שר המשפטים הגיב למהומה ואמר כי אין לה מקום בשיח הציבורי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה