מדדים ומחקרים

התנדבתם כבר? סקר חדש חושף עד כמה הישראלים פעילים חברתית

סקר ההתנדבות לשנת 2022 הוצג לנשיא המדינה ורעייתו והציג נתונים מעודדים ביותר. קרוב למחצית מהישראלים עסקו בפעילות התנדבותית בשנה החולפת בתחומי חינוך, רווחה, בריאות ועוד
מערכת ice | 
התנדבות בהייטק (צילום יח"צ)
כמדי שנה, סקר ההתנדבות של השנה החולפת מוצג בפני נשיא המדינה והפעם הוא הראה נתונים מעודדים ביותר, במיוחד בצל המחלוקת והאלימות הרבה במדינת ישראל. על פי נתוני הסקר מתברר כי קרוב למחצית מהישראלים התנדבו במסגרות שונות במהלך שנת 2022.
הסקר הוצג אמש לנשיא יצחק הרצוג ורעייתו מיכל וחשף כי 42.5% מהישראלים עסקו בפעילות התנדבותית, כאשר התחומים המובילים היו רווחה, חינוך, בריאות, סביבה, דת ושינוי חברתי. יתרה מכך, מדינת ישראל מובילה בשיעורי ההתנדבות לצדן של מדינות אחרות ומתקדמות, דוגמת קנדה, בריטניה, ארה"ב, שוויץ, ניו-זילנד ונוספות.
הסקר בוצע על ידי המועצה הישראלית להתנדבות והמכון לחקר החברה האזרחית והפילנתרופיה באוניברסיטה העברית. בסקר השתתפו מעל ל-500 אזרחים, מעל הגיל 18.
נשיא המדינה הגיב לאור התוצאות החיוביות של הסקר ואמר: "היום, אולי יותר מתמיד, מוטל עלינו להגביר את המעורבות החברתית, לראות בה ערך מוסף הכרחי ולבחור באחדות. לבחור לראות את המחבר והמקרב, ולא את המפלג והמפריד." לכך הוא הוסיף והודה לנפשות הפועלות: "המתנדבים הם הגיבורות והגיבורים שלנו, אנשים מופלאים שעושים לילות כימים למען העם והחברה הישראלית. אני רוצה להודות לכם – בשם כל עם ישראל, על עשייתכם החשובה, למען החוסן שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה