מדדים ומחקרים

ישראל עם הישג מרשים בדירוג הכלכלות המצטיינות של העולם

עיתון האקונומיסט ערך דירוג בין כלכלות "העולם העשיר", לפיו ישראל סיימה במקום הרביעי מתוך 34 , יוון במקום הראשון
מערכת ice |  1
כלכלה ישראלית (צילום shutterstock)
מדינת ישראל דורגה במקום הרביעי ברשימת הכלכלות שהפגינו את הביצועים הטובים בעולם בשנת 2022 של האקונומיסט. "במזרח התיכון, ישראל נהנתה מהצלחה בשנת החולפת, על אף הכאוס הפוליטי", כתב העיתון הכלכלי מלונדון.
מדד האקונומיסט, בחן חמישה מדדי מאקרו שונים: צמיחה, אינפלציה שנתית, רוחב האינפלציה, שוק המניות והחוב הממשלתי. כזכור, יחס החוב תוצר של ישראל צנח השנה מ-68% לסביבות ה-60%, בעוד האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הגיעה לרמה גבוהה של 5.3%. לפי האקונומיסט, חרף עובדות אלה, ישראל עדיין נחשבת לאחת הכלכלות היציבות בשנה האחרונה ביחס ל"עולם העשיר". יש לציין כי רשימת הכלכלות כללה 34 מדינות, כשהאחרונה שבהן הייתה אסטוניה.
מי שסיימה במקום הראשון בדירוג האקונומיסט היא יוון. זאת בעקבות הטלטלות הכלכליות שעברו עליה עוד לפני הקורונה, אך הצליחה השנה לכווץ את שיעור החוב הלאומי ב-16%. אחרי יוון מוקמו פורטוגל ואירלנד במקומות 2 ו-3 בהתאמה. יש לציין ישראל חלקה את המקום הרביעי יחד עם ספרד.
למרבה ההפתעה, הכלכלות הגדולות בעולם דורגו במקומות נמוכים יותר. ךצורך העניין, ארצות הברית נמצאת במקום ה-20, עם צמיחה מזערית של 0.2%. גרמניה נכנסה לרשימה במקום ה-30, עם אינפלציה גבוהה של 10%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז בכל זאת מישהו עבד בשנה וחצי האחרונה
    mv 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק להזכיר קיבלו את השלטון עם הערה להורדת דירוג אשראי
    סגור