מדדים ומחקרים

ספר הג'ונגל - גרסת המציאות: מתברר שאורנגאוטנים באמת יכולים לדבר

מחקר חדש חושף שזן ספציפי של קופים מנהל שיח (בדרכו שלו) בצורה הכי קרובה שאותרה עד כה לבני אדם. כיצד הצליח האורנגאוטן ליצר הגה עיצורי ואיך זה משפיע על תיאוריות האבולוציה בהן האמנו עד כה?
מערכת ice | 
אורנגאוטן (צילום ויקיפדיה)
כבר עשורים רבים מדענים מנסים להבין לא רק את האבולוציה של האדם אלא גם את היכולת האבולוציוניות שלנו לדבר. אבל, ממש כפי שתיאוריות הללו חוזרות לקופים, מחקר חדש מגלה שהדבר נכון גם עבור הדיבור. על פי המחקר ישנו זן מיוחד שמתקרב אלינו מאד מבחינת דיבור והוא האורנגאוטן
לקוף הזה ישנה תכונה מאד מיוחדת והיא היכולת לתקשר באמצעות צלילים רבים, אלא שלעומת קופים אחרים האורנגאוטן, שנמצא בסכנת הכחדה, משלב גם צלילים עיצוריים. בכך התקשורת ביניהם הופכת להיות רב שכבתית ומורכת ביותר מזנים אחרים. יתרה מכך, התופעה הזו היא נפוצה בקרב קבוצות שונות ובאזורים שונים, מה ששולל את היותה תופעה נקודתית.
היכולת המתפתחת של הקופים הללו היא הקרבה הכי גדולה שנמצאה עד כה לבני האדם, שגם הם למדו כיצד ליצר צלילים עיצוריים ולכן הדבר יכול להוות פתח שיעזור להבין כיצד אנחנו הצלחנו ללמוד לדבר. על פי הערכות החוקרים, היכולת הזו אצל הקופים התפתחה לאור הצורך שלהם להימצא בעצים.
משמע, בעוד שמרבית הקופים יורדים אל הקרקע על מנת לבצע פעולות שונות כמו התנהלות מול אוכל (קמו קילוף קליפת הבננה), האורנגאוטן למד לעשות את כל זה על העצים. אם כן, בעוד שקופים רבים למדו כיצד לעשות שימוש בכלי על האדמה, האורנגאוטן פיתח את הכשירות והשימוש בשפתיים, בלשון ובלסת מה שלבסוף אפשר לו גם לייצר הגה עיצורי. 
ממצא מסוג זה יכול לסייע לחוקרים, עם מעט זמן, השקעה וכסף להבין מהו ההליך האבולוציוני שקרה בבני האדם וזאת כמובן אם נצליח להציל את הזן הנדיר של הקופים הללו מהכחדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה