מדדים ומחקרים

זו המחלה שירידה במשקל תגביר את הסיכון לחלות בה

האם ירידה במשקל יכולים להיות רעיון רע? מחקר חדש מצא שבקרב אנשים בגיל העמידה, ירידה במשקל מגדילה את הסיכון לפתח אלצהיימר
מערכת ice | 
הרזייה מתחילה במוח (צילום freepik)
מחקר חדש קובע שירידה במשקל עשויה להיות רעיון רע עבור מבוגרים. חוקרים מבוסטון מצאו שניסיון להיפטר מהכרס או מהשומן בידיים בגיל העמידה מגדיל את הסיכון לפתח מחלת אלצהיימר. התוצאות מראות שאנשים מבוגרים שעורמים את הקילוגרמים ואז שורפים אותם נוטים יותר לירידה קוגניטיבית.
"אם לאחר עלייה מתמדת במשקל הנפוצה ככל שמתבגרים, יש מעבר בלתי צפוי לירידה במשקל לאחר אמצע החיים, אולי טוב ולבדוק עם הרופא מדוע. ישנם כמה טיפולים פוטנציאליים שגילוי מוקדם עשוי להיות קריטי ביעילותם של כל אחד מהטיפולים הללו", אומרת אחת ממחברות המחקר פרופסור רודה או מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון.

הממצאים מוסיפים לראיות כי הופעת הדמנציה מתרחשת לאורך שנים רבות, אולי אפילו לאורך כל חייו של המטופל.
"דמנציה אינה בהכרח בלתי נמנעת ומעקב אחר מדדי סיכון כמו משהו שקל להבחין בו כמו דפוסי משקל, עשוי להציע הזדמנויות להתערבות מוקדמת שיכולה לשנות את מסלול הופעת המחלה והתקדמותה", ממשיכה פרופ' או.
על פי הערכות, מספר מקרי הדמנציה בעולם ישלש את עצמו ויגיע ליותר מ-150 מיליון עד 2050. ללא תרופה באופק, ישנה התמקדות גוברת בשינויים באורח החיים שיכולים להאט את הירידה הקוגניטיבית.
דפוסי עלייה או ירידה במשקל עשויים לחזות את הסיכון של אדם. השמנת יתר, הנמדדת לפי BMI (מדד מסת הגוף) , ממשיכה להיות מגיפה עולמית. מחקרים העלו קשר בין הצטברות שומן בגיל העמידה לבין דמנציה, אם כי הסיבות עדיין לא ברורות.
צוות בינלאומי ניתח נתונים ממחקרי הלב של פרמינגהם, קבוצת משתתפים מהעיר במסצ'וסטס ועקבה אחריו במשך ארבעה עשורים. החוקרים מדדו את משקלם כל שנתיים או ארבע שנים. פרופ' או ועמיתיו השוו שיעורי דמנציה בקרב אלו שמשקלם עלה, ירד או נשאר יציב.
"ממצאים אלה חשובים מכיוון שמחקרים קודמים שבדקו מסלולי משקל לא שקלו כיצד דפוסים של עלייה/יציבות/ירידה במשקל עשויים לעזור לאותת שדמנציה עלולה להיות קרובה", מסכמת פרופ' או.
החוקרים מצאו שהמגמה הכוללת של ירידה ב-BMI מציגה קשר לסיכון גבוה יותר לפתח דמנציה. עם זאת, לאחר חקירה נוספת, הם זיהו תת קבוצה עם דפוס של BMI עולה ואחר כך יורד. שניהם התרחשו בגיל העמידה, מה שנראה כמרכזי לקשר בין ירידה ב-BMI לדמנציה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה