מדדים ומחקרים

מכורים לפורנו? זה הטרנד המפתיע מאז התפרצות הקורונה

מחקר חדש מגלה שיותר מ-36,000 אנשים בבריטניה ביקשו תמיכה בהתמכרות לפורנו מקבוצת הטיפול בהתמכרויות. מדובר על עלייה מכ- 10,500 מבקשי עזרה בשנת 2020 – כמעת 250%.
מערכת ice | 
XXX (צילום pexels edit ice)
מספר האנשים המבקשים עזרה מקצועית להתמכרות לפורנו גדל פי שלושה מאז תחילת המגיפה, כך על פי נתונים חדשים. בבריטניה לבדה, מחקר חדש מגלה שיותר מ-36,000 אנשים ביקשו תמיכה בהתמכרות לפורנו מקבוצת הטיפול בהתמכרויות בבריטניה (UKAT) - ספקית הגמילה הפרטית הגדולה ביותר בבריטניה - בשנת 2021. מדובר על עלייה מכ- 10,500 מבקשי עזרה בשנת 2020 – כמעת 250%.
שיעור הנשים המבקשות עזרה עלה מ-25% ל-38% בתקופה זו. הערים הגדולות כמו לונדון, ברמינגהאם, מנצ'סטר, בריסטול ולידס היו עם הנתונים הגבוהים ביותר במדינה. עם זאת, כמעט כל האזורים המכוסים בנתוני UKAT ראו את מספרי המכורים עולים לפחות כפליים. לאור המסרים הללו, החברה אומרת שהיא לא יכולה עוד לעמוד בביקוש לטיפול.
הנתונים במחקר החדש מתייחסים למספר האנשים שביקרו בדפי תמיכה להתמכרות לפורנו באתר האינטרנט של UKAT במהלך 2020 ו-2021. פורנוגרפיה, היא כיום ההתמכרות השנייה בשכיחותה שגברים מבקשים טיפול עבורה, אחרי אלכוהול, אומרים הגורמים ב-UKAT. "הדבר הראשון שאני אומר ללקוחות, הוא שלא תמיד מדובר על סקס, אלא על הצורך ללמוד איך להתמודד עם רגשות בצורה פחות הרסנית", אומר מנהל UKAT, סיימון סטפנס.
"זמינות החומר הזה שמאפשרת לאנשים ליצור גירוי שיוצר דופמין במוח, אחת ההשפעות של זה היא דיכוי רגשות", מוסיף סטפנס. "אנחנו יכולים להציע כמות קטנה של עזרה אבל בשום אופן לא נוכל לעמוד בביקוש". UKAT, המטפלת בלמעלה מ-3,000 אנשים במרפאותיה מדי שנה בשל מגוון התמכרויות, טוענת שהארכת זמן הבידוד במהלך המגיפה, הניעה מספר סוגים של התמכרויות מקוונות, כולל פורנוגרפיה.
"בידוד עצמי והגבלות השפיעו רבות על אנשים, על רווחתם ובריאותם הנפשית ואי אפשר להתעלם מכך, החיים על פחד ואי ודאות גורמים להתמכרויות לגדול - ופורנו עבור חלקם שימש כמנגנון התמודדות, במיוחד כשזוגות במקרים מסוימים, לא יכלו להיות אינטימיים ביחד", אומר נונו אלבקרקי, יועץ טיפול מ-UKAT.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה