מדדים ומחקרים

לא תאמינו מה המחקר החדש של הארוורד גילה על שחקני פוטבול

מחקר חדש של אוניברסיטת הארוורד חושף ששחקני פוטבול לא רק מרגישים מבוגרים יותר אלא הזדקנות גופם מואצת בעקבות הקריירה וגורמת להתפתחות מחלות שמזוהות עם זקנה כמו אלצהיימר ולחץ דם גבוה
מערכת ice | 
פוטבול (צילום Pixabay)
אין ספק שכמעט בכל סוג של ספורט יש מידת סכנה כזו או אחרת. בשנים האחרונות המשחק האמריקאי פוטבול הוא מוקד עניין עיקרי במובן הזה עקב מספר מקרים במסגרתם שחקנים ביצעו מעשים קשים וזאת לכאורה בעקבות נזק מוחי משמעותי שנגרם משנים רבות של משחק אלים.
בהתאם לכך החלו לקיים מספר מחקרים שמטרתם לפענח את הקשר בין המשחק האלים לבין ב אך התוצאות מאד חלוקות. מחקר חדש שהתקיים באוניברסיטה היוקרתית הארוורד מבקש לדייק ולהסביר: הספורט מבגר את השחקנים הצעירים מבחינת תופעות בריאותיות וגורם לנזק מוחי משמעותי. 
המחקר התמקד ב-3,000 שחקני עבר מטעם ה-NFL בטווח גילים של 25-59, לבנים וכהי עור ואלו הושוו לקבוצת ביקורת בטווח גילים זהה, אבל שאינה כוללת שחקני פוטבול.
על אף שמספר מחקרים טענו שהמשחק דווקא מאריך את חייהם, השחקנים עצמם דיווחו שהם מרגישים מאד מבוגרים פיזית לגילם. בנוסף, רופאים של ספורטאים אלו דיווחו שהם טיפלו בהם עבור מחלות שבדרך כלל ניכרות בגיל מבוגר ולא צעיר, כמו דמנטיה, דלקת מפרקים, לחץ דם גבוה וסוכרת. 
בהשוואה בין הקבוצות נמצא שככל שהשחקנים מתבגרים יותר סביר שיאובחנו באלצהיימר ודווקא בצעירותם עד גיל 29 יהיו אלו דווקא בעיות בלחץ דם וסוכרת. 
לצד הבדיקה הכללית, החוקרים בדקו האם ישנם שחקנים בעלי תפקיד ספציפי במשחק שנוטים למצב זה יותר מאשר שחקנים אחרים ואכן שחקנים שתפקיד הליינמן מקצר את חיי השחקן ומביא לכדיי התפתחות מחלות מהירה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה