מדדים ומחקרים

המיתון יחמיר? חברת ההשקעות הגדולה בעולם מתכוננת לגרוע מכל

דו"ח התחזיות של בלאקרוב ל-2023 צופה החמרה של המיתון הכלכלי לאור צעדי הבנקים המרכזיים, ומזהיר מתנודתיות חדה וממשבר חסר תקדים
מערכת ice | 
ירידות בבורסה (צילום vecteezy)
למרות התקוות בשוק לחזרה למגמות חיוביות בקרוב, חברת ההשקעות הגדולה בעולם מזהירה כי לא רק שהמצב לא ישתפר בקרוב – אלא אף יחמיר.
BlackRock, ענקית ההשקעות האמריקאית המנהלת את תיק הנכסים הגדול בתבל, בגובה של כ-10 טריליון דולר ומושקעת כמעט בכל חברה ותחום שניתן להעלות על הדעת, הוציאה אתמול (חמישי) דו"ח תחזיות לקראת 2023 ובו הזהירה כי אין מנוס ממיתון – ולא מיתון קל, אלא מיתון עמוק, אולי יותר ממיתונים קודמים שחווינו.
לדברי החברה, לאחר ארבעה עשורים של צמיחה כמעט רצופה, נכנסנו לעידן חדש של חוסר יציבות כרוני, שיימשך זמן רב, והבנקים המרכזיים לא יצליחו – ואף לא ירצו – לעצור זאת. בין היתר, משום שהם מודעים, לדברי החברה, לכך שאם יפסיקו בצעדי הידוק החגורה המוגזמים, לדבריה, האינפלציה תחמיר עוד יותר ותגרום לתיקון הנצרך ללכת ולגדול.
האסטרטגים של בלאקרוק, בהובלת סגן יו"ר החברה, פיליפ הילדברנד, ממליצים למשקיעים לנקוט בשיטות כמו שינויים תכופים בתיק ההשקעות ובחינה 'קטנונית' יותר של תתי-תחומים להשקעות.
"מה שעבד בעבר לא יעבוד הפעם", הם כותבים. "ספר החוקים הישן, של פשוט 'לקנות את הטבילה' (מונח שפירושו קנייה של מניות של חברות שנופלות לכאורה ללא סיבה ויש סיכוי מצוין שיעלו בקרוב) לא חל במשטר הזה של החלפות חדות יותר ותנודתיות מאקרו גבוהה יותר. איננו רואים חזרה לתנאי שמסוגלים לתחזק שוק שורי בר-קיימא במניות ואג"ח מהסוג שחווינו בעשור הקודם".
גם גופי השקעות וניהול אחרים, כמו מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה ודויטשה בנק, הזהירו בימים האחרונים מצניחהה נוספת של יותר מ-20% במניות ב-2023, ומנכ"ל גולדמן זאקס, דייויד סולומון, אמר שיש לדעתו רק 35% סיכוי שארה"ב תימנע ממיתון חמור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה